ترید هوش مصنوعی جی‌پی مورگان با سیگنال‌های فدرال رزرو

به گزارش اقتصاد جوان نیوز با افزایش استفاده از هوش مصنوعی در شرکت‌های مالی، شرکت آمریکایی جی‌پی مورگان نیز به استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی تصمیمات فدرال رزرو و معاملات در بازار سهام بر این اساس، روی آورده است.

هوش مصنوعی در جی‌پی مورگان

در تاریخ 27 آپریل سال جاری، رسانه بلومبرگ گزارشی را درباره شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکا جی‌پی مورگان (JPMorgan Chase) منتشر کرد. بر اساس این گزارش، این غول بانکداری آمریکایی در حال استفاده از مدل زبانی هوش مصنوعی مبتنی بر چت جی‌پی‌تی است. به کمک هوش مصنوعی جی‌پی مورگان، معامله (ترید) در بازار سهام مبتنی بر سیگنال‌های اخبار و جلسات فدرال رزرو، انجام می‌شود.

این ابزار هوش مصنوعی به تحلیل‌گران جی‌پی مورگان امکان تشخیص تغییرات سیاست‌های فدرال رزرو را می‌دهد که می‌تواند به تصمیمات و معاملات این بانک کمک کند. همچنین، هوش مصنوعی مورد استفاده در این شرکت می‌تواند به پیش‌بینی تغییرات سیاست‌های فدرال رزرو درباره کاهش و افزایش نرخ بهره نیز بپردازد.

روند سیاست پولی فدرال رزرو

بر اساس مدل جی‌پی مورگان که می‌تواند سیاست‌های فدرال رزرو را از 25 سال گذشته تاکنون بررسی کند، سنتیمنت فدرال رزرو اخیرا نوساناتی را پشت سر گذاشته، اما حالت هاوکیش را حفظ کرده است. منظور از هاوکیش (Hawkish)، سیاست پولی است که با هدف کنترل تورم اجرا می‌شود. در این سیاست، با افزایش نرخ بهره و کاهش عرضه پول، فدرال رزرو مانع افزایش قیمت‌ها می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو، نرخ بهره را به میزان 25 نقطه پایه (0.25 درصد) افزایش دهد. با این افزایش، نرخ بهره به 5.25 درصد در هفته آینده خواهد رسید.

هوش مصنوعی جی پی مورگان
تغییرات سیاست‌های پولی‌ Hawkish و Dovish بر اساس بیانیه‌های کمیته فدرال بازار باز و فدرال رزرو (منبع: بلومبرگ)

ممنوعیت استفاده از چت‌ جی‌پی‌تی برای کارمندان جی‌پی مورگان

با وجود اینکه جی‌پی مورگان مشتاق به استفاده از کاربردهای هوش مصنوعی در شرکت خود است، اما به کارمندان خود اجازه استفاده از هوش مصنوعی را نداده است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، جی‌پی مورگان در فوریه سال جاری میلادی، کارمندان خود را از استفاده این چت بات منع کرده است.

در نامه سالانه این شرکت به سهام‌داران، مدیرعامل جی‌پی مورگان، جیمی دیمون استفاده از کاربردهای هوش مصنوعی در سیصد مورد را در این شرکت تایید کرده است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.