تقویت مالی و بانکی مشترک بین ایران و چین در دستور کار قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، نشست مشترک هیأت مالی و بانکی کشورمان به ریاست قائم مقام بانک مرکزی و مدیران ارشد ارزی این بانک با مقامات تأمین مالی و بانکی چین در تهران برگزار شد.

طبق اعلام بانک مرکزی، در این نشست دو طرف بر گسترش همکاری های متقابل، تقویت سازوکارهای مالی – بانکی مشترک، توسعه و ارتقای روابط اقتصادی و گسترش مناسبات دو جانبه تأکید کردند.

ابوالحسنی، قائم مقام بانک مرکزی در همین باره عنوان کرد: در این دیدار به منظور فراهم سازی بستر اجرایی قرارداد همکاری های راهبری بین دو کشور ایران و چین، بر نهایی سازی سازوکارهای مالی و بانکی مناسب در اسرع وقت تأکید و توافق‌های لازم در این باره انجام شد.

قائم مقام بانک مرکزی در ادامه تصریح کرد: در این نشست همچنین برای تسهیل امور بانکی تجار و ایرانیان مقیم چین از جمله دانشجویان تفاهم شد که دو طرف مسائل مربوطه را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کنند.

وی اظهار کرد: طرفین در این دیدار بر ادامه همکاری ها و مذاکرات لازم راجع به تسهیل تبادلات تجاری، ‌سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های مختلف صنعتی، ریلی، علمی و فناوری، محصولات کشاورزی و سایر مسائل اقتصادی ایران و چین تأکید کردند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.