تلاش بیت کویت برای غلبه بر دو سطح مقاومت کلیدی

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز  به نقل از کریپتوپوتیتو، قیمت بیت کوین (BTC) پس از لمس خط روند پایین الگوی گوِه‌ی نزولی، یک حرکت صعودی ناچیز را آغاز کرد و سپس، مومنتوم و حجم معاملات آن ناگهان به شدت کاهش یافت. در حال حاضر، قیمت بیت کوین با دو سطح مقاومت قابل توجه رو‌به‌رو است: میانگین متحرک 50 روزه در قیمت 17,900 دلار و میانگین متحرک 100 روزه در 18,700 دلار.

یک بریک‌اوت موفق به بالای این دو مقاومت کلیدی می‌تواند قیمت بیت کوین را به سمت مرز بالایی الگوی گوِه، در حوالی 20,500 دلار، هدایت کند.

از سوی دیگر، اگر بیت کوین نتواند از این سطوح مقاومت عبور کند، احتمال تست مجدد سطوح پایین‌تر، در حوالی منطقه‌ی 15,000 دلاری افزایش خواهد یافت.

نمودار تکنیکال روزانه بیت کوین

اندیکاتور اصلاح فیبوناچی ابزاری ارزشمند برای مشاهده‌ی مراحل تثبیت قیمت و اهداف قیمتی در آینده است. در مدتی که بازار حرکات نزولی بلندمدتی را تجربه می‌کند، معمولا سطوح فیبوناچی 0.5 و 0.618 به عنوان سطوح مقاومت کلیدی تلقی می‌شوند.

نمودار زیر نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین روند صعودی با مومنتوم ناچیزی را در داخل یک کانال صعودی آغاز کرده است.

با وجود این، یک ناحیه‌ی مقاومت ثابت و قدرتمند بین سطوح فیبوناچی 0.5 و 0.618 – یعنی بین 18,500 دلار تا 19,100 دلار – وجود دارد که به عنوان مانع اصلی صعود بیت کوین به سطوح بالاتر عمل می‌کند. ولی عبور از این سطوح می‌تواند مسیر صعود را برای بیت کوین هموار کند. 

سطوح فیبوناچی

پس از سقوط فاجعه‌بار اف‌تی‌ایکس، بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار کریپتو دچار بی‌اعتمادی و ناامیدی شدند. با وجود این، بسیاری از کارشناسان بازار به افزایش قیمت بیت کوین در ماه‌های پیش‌رو امیدوار هستند. تغییر موضع فدرال رزرو و اعمال سیاست‌های پولی ملایم‌تر یکی از امیدهای تحلیلگران به تغییر روند بازار و آغاز دوره‌ی صعودی قیمت ارزهای دیجیتال است. مثلا، رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی مشهور کتاب پرفروش «پدر پولدار پدر بی‌پول،» به تازگی گفته است: «تغییر موضع فدرال رزرو دارندگان بیت‌کوین را پولدار می‌کند

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 9:00 صبح روز دوشنبه 21 آذر – بیت کوین با 1.33 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 16,936 دلار معامله می‌شود. ارزش بیت کوین ظرف یک هفته‌ی گذشته 2.31 درصد کاهش یافته است. ارزش کل بازار پادشاه ارزهای دیجیتال نیز با 1.35 درصد کاهش به 325,741,390,189 دلار رسیده است. در مقابل، حجم کل معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین 35.66 درصد افزایش یافته و هم‌اکنون 17,091,099,357 دلار است.

نمودار قیمت بیت کوین

 نویسنده: امیر رضا مصطفایی

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.