• امروز : پنجشنبه, ۴ دی , ۱۴۰۴
کل 8422 امروز 4

اخبار ویژه

خاطره ۱۶۳ ساعت قطعی کامل اینترنت ایران مادران صاحب پژو ۲۰۷ می شوند+جزئیات آیا رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی و سبک هم به گواهینامه نیاز دارد؟ برای آرتین، برای معصومیتش: پدر .. مادر .. برادر .. پر کشیدند دیدار اعضای عالی انجمن صنعت ورزش  کشور با نماینده آیت ﷲ العظمی سیستانی بیش از ۱.۸ میلیون دامنه فارسی فعال/ سلطه ir ادامه دارد تجار قربانی سیاست‌های پولی و ارزی ناهماهنگ؛ تجارت در تله بی‌ثباتی مزمن رییس کمیسیون امور مجلس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران: میدری وزارتخانه‌ای به وسعت یک “دولت” را اداره می‌کند رجیستری موبایل قانونی شد؛ جهش ۷۰ درصدی درآمد دولت از گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار نشان عالی مدیر سال به شرکت پتروشیمی جم اعطا شد مدیرعامل بانک دی: کارت هوشمند نخبگان اقتصادی خدمتی متمایز برای فعالان اقتصادی شاهد و ایثارگر دوشنبه یکم دی ماه 1404 سیصدو هشتادو سومین شماره هفته نامه اقتصاد جوان منتشر شد پرداخت بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بانک توسعه تعاون

0

دبیرکل انجمن کشتیرانی: بخش خصوصی آماده پشتیبانی کامل از کریدور شمال ـ جنوب است

  • کد خبر : 34004
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۴ - ۲۱:۲۷
دبیرکل انجمن کشتیرانی: بخش خصوصی آماده پشتیبانی کامل از کریدور شمال ـ جنوب است
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تأکید بر نقش راهبردی دریا در اقتصاد کشور گفت: بخش خصوصی آمادگی کامل دارد تا از فعالیت‌های لجستیکی و توسعه راه‌گذر بین‌المللی شمال ـ جنوب پشتیبانی کند.

مسعود پل‌مه در دومین نشست خبری پنجمین همایش «توسعه دریامحور» با بیان اینکه «تنها نسخه نجات‌بخش اقتصاد ایران دریا است»، اظهار کرد: اگرچه در حوزه قوانین مرتبط با اقتصاد دریامحور اقدامات قابل توجهی انجام شده، اما در مرحله اجرا توفیق چندانی نداشته‌ایم. امیدواریم با حمایت دولت، این قوانین به مرحله اجرا برسند تا منافع اقتصادی دریا که می‌تواند معیشت مردم را بهبود بخشد، محقق شود.

وی افزود: پنجمین همایش توسعه دریامحور با مشارکت همزمان بخش خصوصی و دولتی برگزار می‌شود که خود نشان‌دهنده عزم مشترک برای حرکت در مسیر بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های دریایی کشور است.

تحریم‌ها مانع کشتیرانی ایران نشده‌اند

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کشتیرانی کشور با تشدید تحریم‌ها گفت: اسنپ‌بک صرفاً یک عنوان تحریمی بود که سال‌ها پس از اعمال سایر تحریم‌ها مطرح شد و در عمل مانعی برای فعالیت‌های دریانوردی و کشتیرانی ایران ایجاد نکرد.

پل‌مه تصریح کرد: تحریم‌ها اگرچه هزینه‌ها و زمان اجرای برنامه‌ها را افزایش می‌دهند، اما مانع اصلی فعالیت ما نیستند. کشتیرانی ایران طی ۱۰ سال گذشته همواره تحت تحریم بوده و امروز از تجربیات ارزشمندی برای بی‌اثر کردن آن‌ها برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که کالاها از مبادی مختلف به بنادر کشور وارد یا از آن‌ها صادر می‌شوند و محدودیت جدی در این حوزه وجود ندارد.

توضیح درباره مهلت ۱۰ روزه پرداخت بدهی‌های بندری

وی در توضیح مهلت ۱۰ روزه برای فعالان بندری گفت: بانک مرکزی از هفته گذشته با تغییر نرخ ارز ETS و یکسان‌سازی آن با تالار دوم، عملاً نرخ تسعیر ارز را افزایش داد. بر همین اساس، مبنای محاسبات ما تغییر کرد و به فعالان بندری که بدهی تقویمی داشتند، یک فرصت ۱۰ روزه داده شد تا بدهی خود را با نرخ قبلی تسعیر پرداخت کنند.

تکمیل حلقه مفقوده ریلی کریدور شمال ـ جنوب

دبیرکل انجمن کشتیرانی با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل در توسعه لجستیک کشور بیان کرد: بخش خصوصی آمادگی کامل برای پشتیبانی از راه‌گذر شمال ـ جنوب را دارد. در حال حاضر، حلقه مفقوده ما در این مسیر، اتصال ریلی است؛ به‌ویژه در محورهای رشت ـ آستارا و چابهار ـ زاهدان.

وی افزود: به نظر می‌رسد پروژه ریلی چابهار ـ زاهدان تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و با توجه به توافقات ایران و روسیه، اتصال ریلی رشت ـ آستارا نیز طی ماه‌های آینده اجرایی شود؛ موضوعی که نقش مهمی در جهش ترانزیت و تجارت منطقه‌ای خواهد داشت.

بروکراسی داخلی؛ چالش اصلی بخش خصوصی

پل‌مه در پاسخ به سؤال دیگری درباره موانع داخلی کشتیرانی کشور گفت: بروکراسی پیچیده و نبود نگاه فرابخشی برای حفظ ساختارهای تجاری و بنگاه‌های اقتصادی، بخش خصوصی را در تنگنا قرار داده است. این مسئله باید به‌عنوان یکی از چالش‌های جدی بخش لجستیک و کشتیرانی مورد توجه قرار گیرد.

دریا؛ فرصتی راهبردی برای اشتغال و درآمدزایی

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در پایان تأکید کرد: سهمی که تاکنون از دریا برداشت شده، عمدتاً با نگاه دولت و در چارچوب منافع تجارت خارجی سرزمینی بوده، در حالی که از منظر بخش خصوصی، دریا یک فرصت ارزشمند و الهی برای کشور است. باید به این باور برسیم که اقتصاد دریامحور می‌تواند بستر جدی اشتغال‌زایی، درآمد پایدار و افزایش بهره‌وری باشد؛ مشروط بر آنکه پیش‌نیازهای آن را بپذیریم و به‌درستی اجرا کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://eghtesadejavannews.ir/?p=34004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.