دستاوردهای یک رکورد جدید برای بانک ملی ایران

منابع موجود در هر بانکی نشان دهنده اعتبار و جایگاه آن بانک در نظام بانکی آن کشور است، به نحوی که هر چقدر یک بانک از منابع بیشتری برخوردار باشد از جایگاه بالاتری در نظام بانکی و مالی آن کشور نیز برخوردار خواهد بود. حالا خبری در بانک ملی ایران منتشر شده که منابع این بانک برای اولین بار در تاریخ از مرز دو هزار همت عبور کرده است. موضوعی که بدون شک حاصل اعتماد مستمر مشتریان و برنامه ‌ریزی دقیق مدیران و کارکنان این بانک در مدیریت منابع است.

این موفقیت را می توان بازتاب اعتماد عمومی و تعامل سازنده این بانک با مشتریان حقیقی و حقوقی خود دانست. اعتمادی که طی سال‌ها فعالیت مستمر و متعهدانه این بانک شکل گرفته و امروز به پشتوانه ‌ای برای تداوم مسیر رشد و توسعه بانک ملی ایران تبدیل شده است.

با توجه به ثبت رکورد اخیر در بانک ملی می توان گفت در حال حاضر چیزی حدود یک چهارم از کل سپرده‌های شبکه بانکی در اختیار بانک ملی قرار دارد که قاعدتا نشان دهنده سهم بالا و جایگاه ویژه این بانک در نظام پولی و مالی و تسهیلات دهی این بانک در کشور است. موضوع مهم  دیگر در عملکرد بانک ملی ایران به خصوص در دوران مدیریت ابولفضل نجارزاده این است که نرخ رشد منابع سالانه این بانک طی سال های اخیر همواره بالاتر از میانگین صنعت بانکداری در کل کشور بوده که نشان دهنده مدیریت علمی در این بانک است.

یکی از مهمترین نتایج و دستاوردهای این رکورد تاریخی را می توان افزایش توان تسهیلات ‌دهی  این بانک دانست موضوعی که عملا امکان اجرای پروژه‌های کلان صنعتی و زیربنایی در کشور با حمایت های این بانک را تقویت می کند. مسئله ای که می تواند در نهایت منجر به افزایش تزریق منابع مالی به طرح های توسعه ای و ایجاد رونق اقتصادی و تحقق شعار سال باشد.

اعتماد مشتریان بزرگترین دارایی بانک ملی

شاید این سوال برای مخاطب پیش بیاید که چرا بانک ملی بیش از سایر بانک های حتی به ظاهر جوان، همچنان در کسب اعتماد مشتریان ایرانی پیشتاز است ؟ شاید قدمت و اطمینانی که از سوی مردم به این بانک وجود دارد را بتوان بزرگترین سرمایه این بانک دانست سرمایه ای که اصلا دلیل اصلی عبور منابع مالی این بانک از مرز دو هزار همت است. مردم و بنگاه های حقوقی همچنان بانک ملی را انتخاب اصلی خود در سپرده گذاری می دانند. اعتماد و قدمت و خاطره خوبی که ایرانی ها از این بانک دارند شاید دلیل این رکورد شکنی هاست. چرا که به رغم قدمت، این بانک توانسته هم راستا با رقبای جوان خود در حوزه دیجیتال و بانکداری الکترونیک حرکت کرده و حتی در حوزه های جدید مانند نئوبانک ها نیز پیشتاز باشد. به نحوی که امروز اپلیکیشن بام به عنوان نرم افزاری که تمام فعالیت های بانکی را پوشش می دهد و عملا یک بانک در گوشی های همراه محسوب میشود جامع ترین و کامل ترین اپلیکیشن بانکی محسوب می شود.

پیام این موفقیت

این موفقیت در بانک ملی ایران نشان می‌دهد سیاست‌های اخیر بانک در تنوع ‌بخشی به سبد سپرده‌ها، توسعه بانکداری دیجیتال و ایجاد توازن بین منابع کوتاه‌ مدت و بلندمدت و طرح هایی از قبیل مهربانی ملی و اعتبار ملی به ثمر نشسته و علاوه بر ایجاد رضایت نزد مردم توانسته جایگاه این بانک در نظام بانکی کشور را نیز ارتقا دهد.

البته قاعدتا تحقق این هدف برای بانک ملی پایان یک راه نیست بلکه آغاز فصلی تازه از بلوغ مدیریتی و ایفای مسئولیت راهبردی در اقتصاد ایران است؛ فصلی که طی آن، بانک ملی ایران می‌تواند به همگان ثابت کند چرا “بانک ملی” لقب گرفته است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.