دورخیز غول تجارت الکترونیک جهان برای راه اندازی پلتفرم NFT

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت آمازون قصد توسعه حضور خود در دنیای NFT را دارد و در حال آماده‌سازی پلتفرم NFT خود است. انتظار می‌رود در زمان راه‌اندازی، این پلتفرم تنها برای ساکنان ایالات متحده آمریکا در دسترس باشد. با این حال، به تدریج به روی سایر نقاط جهان از جمله اروپا نیز گسترش خواهد یافت.

طبق گزارش‌ها، راه‌اندازی این پلتفرم دو مرتبه به علت سقوط FTX و سایر شرایط بازار به تعویق افتاده است.

آمازون و Web3

قابل ذکر است که ابتکار آتی Web3 آمازون منبع باز نیست؛ به این معنی که کد نرم‌افزار آن برای همه قابل مشاهده نیست. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این NFTها را فقط می‌توان از حساب آمازون و با کارت اعتباری خریداری کرد. در گزارش‌های اخیر، به نقل از یکی از افراد نزدیک به ماجرا آمده است، برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند NFTهای خود را در بلاکچین آمازون در دسترس قرار دهند، استفاده از «bridge» اجباری خواهد بود.

در گزارش جدید منتشر شده توسط Blockworks، ادعا شده است که آمازون در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک «شرکت دارایی‌های دیجیتال» با تمرکز بر توکن‌های غیرقابل تعویض و بازی‌های وب3 در بهار سال جاری میلادی است. در آن زمان، ابتکار آمازون در مراحل نسبتاً اولیه توسعه است و این شرکت انتظار دارد در ماه آوریل یک اعلامیه رسمی ارائه کند.

علاوه بر این، غول تجارت الکترونیک بیش از ده‌ها شریک برای این پروژه دارد؛ از جمله بلاکچین‌های لایه اول، استارت‌آپ‌ها و توسعه‌دهندگان بازی مبتنی بر بلاکچین و صرافی‌های دیجیتال.

شرکت‌های جریان اصلی وارد Web3 می‌شوند

برخلاف سقوط اخیر بازار کریپتو که منجر به از بین رفتن حدود 2 تریلیون دلار از سهم بازار شد، شرکت‌های جریان اصلی به فرآیند خود برای ورود فضای وب 3 ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش‌های اخیر، آمازون از طریق AWS وارد همکاری با شرکت Ava Labs برای سرعت بخشیدن به پذیرش فناوری بلاکچین در صنایع مختلف شده است.

علاوه بر آمازون، تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ نیز برنامه‌های خود را برای گسترش NFT و سایر ارزهای دیجیتال در سال گذشته اعلام کرده‌اند. همچنین سرمایه‌گذاری Fidelity نیز به قصد ورود بیشتر به ارزهای دیجیتال و وب3 با سه علامت تجاری جدید در دسامبر سال گذشته اعلام آمادگی کرده است.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.