سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در بنادر شمالی کشور

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش توسعه دریامحور و گرامی داشت روز ملی حمل‌ونقل دریایی و بندری با اشاره به اینکه توسعه ناوگان دریایی کشور به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: توسعه ۲۰۰ میلیون دلاری ناوگان دریایی در خزر صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۲۰۰ میلیون دلار در بنادر شمالی کشور سرمایه‌گذاری شده که بخش عمده‌ای از آن توسط بخش خصوصی بوده است.

به گفته وی، ۵۷ همت هم سازمان بنادر در پروژه های زیر ساختی  از شناور تا اسکله در دست اجرا است و در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: امروز شروع موثرتر بخش خصوصی در حوزه فعالیت های دریایی و بندری را شاهد خواهیم بود و جذب بسیار خوب سرمایه‌گذاری صورت گرفته که در راستای اهداف دولت مردمی است.

وی افزود: بر اساس آمار سال ۲۰۲۳، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه رشد تجارت دریابرد کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل طی هشت ماهه امسال ۸.۵ درصد بوده که بر اساس آن می توان وضعیت تجارت دریابرد کشور را مطلوب ارزیابی کرد، عنوان کرد: پروژه کلان ایران – راه که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده، ابعاد ملی، همسایگی و بین‌المللی را به همراه دارد تا در بخش زیربنا و روبنا، کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب به خوبی فعال شوند.

وی افزود: در پایان از بخش خصوصی تشکر می‌کنم که در حوزه دریایی و بندری اعتماد کردند و تاکید می‌کنیم که آینده خوبی در انتظار حمل‌ونقل دریایی و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تفاوت ارزنده‌ای که رخ داده مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های زیرساختی است، گفت: بخش های عظیم بر اساس توصیه وزیر راه و شهرسازی واگذار شده اند و می‌توانند واگذاری به بخش‌های خصوصی  کوچک‌تر را نیز مد نظر قرار دهند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.