سند همکاری علمی و پژوهشی سازمان تات و پژوهشگاه ایرانداک امضا شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، این تفاهم نامه در راستای توسعه و گسترش همکاری های علمی و پژوهشی و آموزشی در تبادل منابع، تجارت وتسهیم دخایر دانش منابع انسانی مابین سازمان تات و پژوهشگاه ایرانداک به امضا رسید.

این جلسه با حضور حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری، ابراهیمی مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی شعاعی مشاورز دفتر بین الملل و همچنین امیرحسینی رییس گروه کنوانسیون ها و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان تات و همچنین معاون پژهش و آموزش ایراندارک، دبیر شورای تامین منابع علمی وزارت علوم، رئیس گروه ارتباطات علمی و عضو هیات علمی ایرانداک برگزار شد.
حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تات در ابتدای این نشست در خصوص دستاوردهای تحقیقاتی و فناوری های سازمان تات گفت: سازمان تات حدود ۳۰۰ هزار مدارک علمی را در ۱۱۰ کتابخانه ثبت و نگهداری می کنیم و حدود ۵۲ مجله علمی و پژوهشی تهیه و چاپ می شود.
معاون پژوهش و فناوری سازمان تات درباره کتب منتشر شده و مقالات چاپ شده محققین سازمان توضیح داد و گفت: حدود ۶۰ درصد کتابهای منتشره در بخش کشاورزی به محققین سازمان اختصاص دارد و همچنین ۲۰ درصد از ۱۴۰۰ مقاله کشاورزی نیز به پژوهشگران و محققین تات اختصاص دارد.
جعفری در ادامه معاون پژوهش و فناوری سازمان تات گفت: امیدواریم با انتعقاد این تفاهمنامه بتوانیم از پتانسیلهای موجود بین طرفین جهت نیل به اهداف بهره مند شویم.
بر اساس این گزارش در ادامه محمدجواد ارشادی معاون پژهش و آموزش ایرانداک در خصوص سوابق و دستاوردهای علمی و تحقیقات این پژوهشکده توضیح داد و گفت: پژوهشکده در خصوص ثبت، ساماندهی و اشاعه مدارک علمی فعالیت دارد.
ارشادی گفت: سامانه های مختلفی در این پژوهشکده فعال هستند که طی ۵۲ سال قعالیت خود یا ثبت مدارک ، مقالات و ساماندهی اطلاعات و فناوری اطلاعات فعال هستند.
دکتر ارشادی افزود: با امضای این تفاهمنامه ، امیدواریم همکاریهای بهتر و بیشتری ما بین سازمان تات و ایرانداک در راستای گسترش همکاری های علمی پژوهشی و آموزشی صورت بگیرد.
در ادامه ملوک السادات بهشتی عضو هیات علمی پژوهشکاه ایرانداک درباره تهیه فهرست اصطلاحات ۱۸ گانه ایرانداک توضیح داد و گفت: ۱۸ فهرست اصطلاحات در پژوهشکده ایرانداک تهیه شده است که یکی از آنها فهرست اصطلاحات کشاورزی است که با این تفاهم نامه می توانیم در روند پژوهش و تحقیق و ثبت اساد ومدارک، همکاریهای مثمر ثمری داشته باشیم.
همچنین در ادامه مراسم سید ابراهیم عمرانی دبیر شورای تامین منابع علمی وزارت علوم و الهام علایی و رئیس گروه ارتباطات علمی ایرانداک سخنانی در خصوص همکاریهای پژوهشی در طرف سخنانی ایراد کردند و نسبت به همکاری و حمایت های پژوهشی و فناوری طرفین ابراز امیدواری کردند.
در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و پژوهشکده ایرانداک به امضا حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تات و محمدجواد ارشادی معاون پژهش و آموزش ایرانداک رسید.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.