سهام دلاری یا ریالی؛ شانس جذب پول با کدام است؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز بازار سهام در حالی نخستین روز معاملاتی هفته را پشت سر گذاشت که هر دو شاخص کل و هم‌وزن در ابتدای ساعت معاملاتی با افت مواجه بودند. با این حال اما از نیمه‌های راه، ورق برگشت و شاخص‌ها در مسیر صعودی قرار گرفتند.

طی معاملات روز دوشنبه بازار سهام، سرانه خرید و فروش هر کد حقیقی در هر نماد نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته رشد داشت. همچنین در حالی که سرانه فروش حقیقی‌ها در این روز کاهشی بود، سرانه خرید این کدها افزایشی بود که نشان از اقبال حقیقی‌ها به بازار داشت.

از سوی دیگر نیز باید به حجم و ارزش معاملات خرد توجه داشت که روز دوشنبه نیز توانست در سطوح بالا و امیدبخش پایداری کند. بر این اساس می‌توان گفت در نخستین روز معاملاتی هفته، زور خریداران به فروشندگان چربید و توانست بازار را به مسیر مثبت بازگرداند.

وضعیت معاملات صنایع

روز دوشنبه گروه‌های بازار شاهد رشد یکدست نبودند و در هر کدام از گروه‌های صنایع، برخی از نمادها سرخپوش شدند. در این میان گروه فرآورده‌های نفتی و خودرو با وضعیت نزولی نسبتا شدیدتری مواجه شدند. در مقابل اما، اغلب گروه‌های ریالی با اقبال معامله‌گران روبرو بودند.

گفتنی است گروه‌های فرآورده‌های نفتی، ETFها و بانک‌ها بیشترین ورود پول حقوقی را تجربه کردند و گروه‌های بیمه، انبوه‌‌سازی و غذایی مورد توجه معامله‌گرن حقیقی بودند.

پیش بینی بورس فردا

با توجه به معاملات امروز بازار به نظر می‌رسد سهام ریالی بیش از صادرات‌محورها مورد توجه حقیقی‌هاست. به ویژه تا زمانی که قیمت دلار در بازار آزاد تحرک خاصی را تجربه نکند، سهام دلاری تا حدی به حاشیه می‌روند؛ سهام ریالی اکنون جذاب‌ترند و پول حقیقی بیشتری را به سمت خود می‌کشند.

با توجه به افزایش قیمت‌ها در گروه‌های ریالی به نظر می‌رسد این گروه روز سه‌شنبه هم بتواند توجه معامله‌گران را به خود جلب کند. همچنین در صورتی که گزارش‌های ماهانه دلاری‌ها مثبت باشد، این گروه بازار نیز ز اقبال برخوردار خواهند شد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.