سوزوکی لوگوی خود را تغییر داد؛ خداحافظی با نشان سه بعدی و ورود به عصر دیجیتال

در دنیایی که گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی تعیین‌کننده هویت برندها هستند، لوگوهای براق و سه‌بعدی به تدریج جای خود را به نشان‌های تخت و ساده می‌دهند. تازه‌ترین برند خودروسازی که به این موج جهانی پیوسته، سوزوکی است. این برند ژاپنی برای نخستین بار از سال ۲۰۰۳ تصمیم گرفته لوگوی خود را تغییر دهد.

تغییر بزرگ پس از ۲۰ سال

لوگوی جدید سوزوکی همچنان شکل آشنای حرف S را حفظ کرده؛ این لوگو از سال ۱۹۵۸ تاکنون تقریباً بدون تغییر اساسی باقی مانده است. تفاوت اصلی در این نسخه، سطح صاف و تخت با خطوط ظریف در لبه‌ها و جایگزینی رنگ نقره‌ای براق به جای کروم درخشان قبلی است؛ رنگی که البته شباهت زیادی به آلومینیوم مات دارد. سوزوکی اعلام کرده لوگوی جدید علاوه بر زیبایی، با محیط زیست سازگارتر است.

جذابیت در عصر دیجیتال

تحلیلگران طراحی بر این باورند که لوگوهای دوبعدی و ساده در نمایشگرهای کوچک، مثل گوشی‌ها، جلوه بسیار بهتری دارند. این همان جایی است که امروزه بیشترین ارتباط مخاطب با برندها شکل می‌گیرد. البته مخالفان این روند می‌گویند ساده‌سازی بیش از حد باعث از بین رفتن عمق و شخصیت واقعی لوگوها در دنیای فیزیکی می‌شود.

سوزوکی لوگوی خود را تغییر داد؛ خداحافظی با نشان سه بعدی و ورود به عصر دیجیتال

سوزوکی در این مسیر تنها نیست. در سال‌های اخیر، برندهای بزرگی چون فولکس واگن، آئودی، نیسان، مزدا، ب ام و، مینی، ولوو، کیا، اوپل، رنو، پژو، استون مارتین، بنتلی، لوتوس، جگوار، بیوک و لامبورگینی نیز به جمع طرفداران لوگوهای تخت پیوسته‌اند.

نخستین حضور رسمی در نمایشگاه ژاپن

لوگوی تازه بخشی از هویت بصری جدید سوزوکی تحت شعار By Your Side (در کنار شما) است. این لوگو برای اولین بار روی مدل‌های مفهومی در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن که در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۲۵ برگزار می‌شود، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. پس از معرفی رسمی، این لوگو به تدریج در تمامی محصولات جهانی این برند جایگزین لوگوی قدیمی خواهد شد.

سوزوکی لوگوی خود را تغییر داد؛ خداحافظی با نشان سه بعدی و ورود به عصر دیجیتال

از آنجایی که نسبت ابعاد لوگو تغییر نکرده، امکان نصب آن روی جلو پنجره و درِ صندوق مدل‌های فعلی نیز وجود دارد و نیازی به انتظار برای فیس لیفت یا نسل جدید آنها نخواهد بود. جدیدترین محصول سوزوکی که بزودی این لوگو را دریافت می‌کند، کراس اوور ویکتوریس است که برای بازار هند معرفی شده است.

توشیهیرو سوزوکی، رئیس و مدیرعامل این برند ژاپنی، درباره تغییر لوگو گفته:

«لوگوی جدید تعهد سوزوکی به قرار دادن خود در جایگاه مشتریان برای خلق محصولات ارزشمند را نشان می‌دهد؛ اصلی که همواره بخش جدایی‌ناپذیر ارزش‌های ما بوده است. این تغییر همچنین نماد عزم ما برای ورود به چالش‌های تازه در دوران پیش رو است. تحت شعار By Your Side ما همچنان در کنار مشتریان حرکت خواهیم کرد، راهکارهای حمل و نقل پایدار ارائه می‌دهیم و برای ساخت آینده‌ای بهتر تلاش خواهیم نمود.»

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.