شروع سال تحصیلی با شعار مدرسه قوی ایران قوی و بهره برداری بیش از ۲هزار پروژه آموزشی،پرورشی 

به گزارش فاطمه مکتبی خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد جوان در حوزه فرهنگ و آموزش ، رضامراد صحرایی در همایش مدیران مدارس کشور  که با حضور رئیس جمهور در سالن همایش های وزارت کشور برگزار شد ضمن  تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول و با گرامی داشت نام و یاد شهدا، اظهار کرد: امروز در کنار راهبردی‌ترین مدیران کشور هستیم؛ مدیران مدرسه‌ها از آن جهت راهبردی‌ترین مدیران هستند که در سند تحول بنیادین، مدرسه نقطه اتکا دولت و ملت، در رشد و تعالی کشور معرفی شده است.
وی افزود:هر مدرسه مانند یک ایران بزرگ است و نگهدارنده و پرورش دهنده گران‌بهاترین سرمایه‌‌ی کشور یعنی فرزندان ما هستند و امروز اقتدار کشور در مدرسه‌ها رقم میخورد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، اقدامات راهبردی را در این وزارت خانه بر شمرد و گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان پس از گذشت ده سال به عنوان نمونه‌ای از حرکت در مسیر بهره‌وری و اجرای چندین طرح با نام شهدا همچون طرح شهید سلیمانی که در آن ۲ هزار و صد فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای برای مدارس مناطق محروم ساخته‌شد، طرح شهید عجمیان که در آن ۲۰ هزار مدرسه شاداب سازی و آماده پذیرش دانش‌آموزان در مناطق محروم برای سال تحصیلی جدید شد، طرح شهید محمودوند که با هدف شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اجرا شد و بیش از ۲۴۰ هزار بازمانده شناسایی و ۷۰ هزار نفر آنان به مدرسه بازگشتند و همچنین  طرح شهید همت با هدف آموزش مستمر معلمان ابتدایی مدارس دولتی اجرا شد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: در این دولت طرح جمع آوری هزار مدارس کانکسی و جایگزینی با  مدارس نوساز با کیفیت در مناطق مرزی، روستایی و عشایری اجرا  شد که امسال فقط در استان سيستان و بلوچستان حدود ۵۰ درصد مدارس کانکسی با مدارس با کیفیت جایگزین شد.
صحرایی با اشاره به پویش همه حاضر با مشارکت دیگر نهادها بیان کرد که ۳۰۰ هزار بسته‌ی لوازم التحریر برای کودکان مناطق محروم ارسال شد و هزار مدرسه با کمک بنیاد برکت ساخته و هزار مدرسه نیز بازسازی شده است.
وی در ادامه افزود: تحصیل برای دانش‌آموزان تیزهوش که بر اثر تنگنای مالی از تحصیل در مدارس استعداد های درخشان باز می‌ماندند با کمک دولت و شخص رئیس جمهور، رایگان شد و ۳ میلیون جلد کتاب برای دانش‌آموزان در مناطق محروم توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال و بیش از ۲۰ هزار کتابخانه کلاسی در مقطع ابتدایی در مدارس مناطق محروم برپا شد.
صحرایی در باره سومین اقدام راهبردی وزارت آموزش و پرورش گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه ضریب ۴۰، ۵۰ و ۶۰ درصد امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان در حال اجراست و به کمک مدیران مدراس امتحانات نهایی در سلامت برگزار شد.
وزیر آموزش و پرورش چهارمین اقدام راهبردی را جذب ۷۵ هزار معلم جدید در سال تحصیلی جاری، بیان کرد و گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان مهمترین دستور کار ماست، از سال آینده کنکور اختصاصی تربیت معلم خواهیم داشتم و شناسایی استعداد های معلمی را  از دبیرستان‌ها آغاز خواهیم کرد.
وی تأسیس و فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک برای ساماندهی کودکستان ها و احیای باشگاه دانش‌پژوهان برای المپیادی ها و تهیه نگاشت‌های نهادی  برای سند تحول بنیادین از جمله اقدامات مهم این وزارت خانه دانست و افزود: امسال با شعار مدرسه قوی، ایران قوی میزبان بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور خواهیم بود.
صحرایی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به مأموریت ۱۴گانه ابلاغ شده به وزارت آموزش و پرورش، هفت پروژه ملی تعریف کرده‌ایم. پروژه ملی مهارت با هدف ترغیب حداقل نیمی از دانش‌آموزان متوسطه دوم به هنرستان‌ها، پروژه ملی احیا و تقویت تربیت معلم و تراز شدن بازنشستگان آموزش و پرورش با دانشجومعلمان جذب شده در دانشگاه فرهنگیان، و پروژه ملی ایمان، امید و خودباوری با عنوان طرح شهید صدرزاده که حرکت واقعی برای احیای امور تربیتی است، پروژه چهارم، پروژه ملی انسداد مبادی بی‌سوادی و پروژه ملی پنجم طرح ملی فضای آموزشی، معلم سوم است.
وزیر آموزش و پرورش پروژه ششم را تهیه لایحه تقویت مدارس دولتی  و پروژه هفتم را طرح ملی ارزشیابی و تضمین کیفیت اعلام کرد .
گفتی است در این نشست که بصورت حضوری با حضور مدیران مدارس استان تهران و برخط با حضور مدیران مدارس سراسر کشور در سالن همایش های وزارت کشور بر گزار شد با فرمان رئیس جمهور  از ۲ و هزار بیست پروژه آموزشی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت بهره برداری شد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.