عرضه دومین کلکسیون NFT توسط ترامپ

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا و کاندیدای احتمالی دور بعدی انتخابات این کشور، دونالد ترامپ تصمیم به عرضه دومین کلکسیون آثار NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) گرفته است. کلکسیون پیشین دونالد ترامپ در زمان عرضه با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

تجربه سری اول کلکسیون NFT ترامپ

پس از عرضه اولین کلکسیون دونالد ترامپ در آذر سال گذشته و فروش تمام 44 هزار در کمتر از 24 ساعت،‌ بنظر می‌رسد که ترامپ تصمیم به عرضه دومین کلکسیون خود شامل کارت‌های دیجیتالی با تصاویر مختلف از خود کرده است. پس از فروش اولیه همه آثار، تقاضا برای این کلکسیون به سرعت افزایش یافت و کف قیمتی آن از قیمت اولیه 99 دلار به 230 دلار رسید. البته پس از مدتی، قیمت این آثار کاهش زیادی پیدا کرد. رویدادهایی مثل صدور کیفرخواست پرونده ترامپ باعث رشد دوباره قیمت این آثار و رسیدن به 1000 دلار شدند. بالاترین قیمت ثبت شده برای این آثار در فوریه سال 2023 و برابر با 1079 دلار بوده است.

کلکسیون‌ سری دوم

دونالد ترامپ با توجه به سابقه موفقیت سری اول کلکسیون NFT خود، دومین سری کارت‌های دیجیتالی خود را بدون اطلاع قبلی در روز سه‌شنبه منتشر کرده است. این کلکسیون شامل 47 هزار اثر بر روی شبکه پالی‌گان است که تاکنون حدود 5600 مینت شده است. قیمت هر کدام از آثار برابر با 99 دلار و قیمت آنها در بازار ثانویه با کف قیمتی 125 دلار (0.06 اتر) آغار می‎‌شود. برخی از آثار نیز دارای امضای دیجیتالی ترامپ هستند.

همچنین اگر کاربری، 47 اثر از این کلکسیون را خریداری کند، امکان شام خصوصی با دونالد ترامپ را در ملک فلوریدای وی خواهد داشت. دلیل انتخاب عدد 47، امید ترامپ برای تبدیل شدن به 47امین رییس جمهور ایالات متحده آمریکا است.

بنظر می‌رسد که رونمایی از سری دوم کلکسیون و افزایش عرضه، باعث کاهش قیمت آثار سری اول این کلکسیون شده است. بعد از رونمایی از سری دوم، قیمت آثار کلکسیون اول از 835 دلار به 355 دلار کاهش پیدا کرده است.

انتقاد از حرکت ترامپ

پس از انتشار اولین سری کلکسیون NFT توسط ترامپ بسیاری از افراد از وی انتقاد کردند. آنها باور دارند که عرضه این کلکسیون تنها با هدف درآمدسازی برای کمپین آینده انتخابی ترامپ است و  این کلکسیون از لحاظ هنری، ایرادات بسیاری دارد. همچنین حرکت ترامپ برای عرضه کلکسیون در برنامه مشهور تلویزونی پخش زنده شنبه شب مورد تمسخر قرار گرفت. همین اتفاق بر روی قیمت آثار سری ییک تاثیرگذار بود.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.