قیمت بیت کوین سقوط کرد

به گزارش اقتصاد جوان نیوز بانک مرکزی ایالات متحده با هدف حفظ جایگاه اقتصادی و کاهش آهسته‌تر تورم، بازارها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نتیجه سرمایه‌گذاران به دقت تأثیر تصمیم‌گیری این نهاد بر طبقات مختلف دارایی، از جمله بیت کوین را زیر نظر دارند.

با وجود نبود قطعیت پیرامون نرخ بهره، بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که آیا کف قیمت بیت کوین از قیمت‌های فعلی پایین‌تر خواهد رفت یا در سطوح فعلی می‌ماند؟

فدرال رزرو نرخ بهره را ثابت نگه داشت

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) در آخرین نشست خود از افزایش نرخ بهره خودداری کرد و توالی 10 افزایش متوالی را شکست. با این حال، پیش‌بینی کمیته حاکی از آن است که نرخ بهره ممکن است قبل از پایان سال دو افزایش سه‌ماهه دیگر نیز داشته باشد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بر نیاز به ارزیابی اثرات اقدامات سختگیرانه قبلی و نبرد مداوم علیه تورم نیز تأکید کرد. بازار در ابتدا با فشار بر سهام نسبت به این خبر واکنش نشان داد اما به دلیل اظهارات خوش‌بینانه در مورد تورم دوباره جایگاه خود را به دست آورد.

گفتنی است، این مرحله توقف افزایش نرخ‌های بهره به کمیته اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری را قبل از تعیین سیاست پولی آینده خود جمع آوری کند. نشست بعدی فدرال رزرو برای تاریخ 25 تا 26 ژوئیه برنامه‌ریزی شده است و گزارش‌های اقتصادی بیشتر نقش مهمی در شکل دادن به تصمیمات و سیاستگذاری‌های آینده این نهاد خواهند داشت.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

پیش بینی روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این ارز دیجیتال حدود 25 هزار دلار و حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته 11.7 میلیارد دلار بوده است. بیت کوین در مدت شبانه‌‎روز گذشته حدود 3 درصد کاهش را تجربه کرده است. این ارز دیجیتال با ارزش بازار 489 میلیارد دلار، جایگاه اول در رتبه‌بندی CoinMarketCap را دارد.

عرضه بیت کوین در گردش 19,402,250 کوین BTC بوده که حداکثر عرضه آن نیز 21 میلیون کوین است. در شرایط کنونی، به عقیده بسیاری از تحلیلگران بیت کوین به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و احتمالا سطح حمایت 25 هزار و 650 دلاری خود را به‌طور کامل از دست می‌دهد. شکل‌گیری یک کندل نزولی به زیر سطح مذکور، احتمال تداوم روند فروش در بیت کوین را افزایش می‌دهد.

در جنبه نزولی روند، بیت کوین حمایت مهمی در حدود سطح 24 هزار و 350 دلار دارد که در صورت از دست رفتن آن سقوط قیمت شدیدتر خواهد شد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.