مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی خبر داد: برگزاری ۷۲۰ جشن بزرگ دانش‌آموزی در ۷۲۰ منطقه با عنوان یکصدا ایران/برنامه منسجم کشوری رفیق شهیدم در روز سه شنبه ۲۴ بهمن برگزار می شود

به گزارش خبر گزاری اقتصاد جوان : حجت الاسلام محمدحسین پورثانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با اشاره به اقدامات این اداره کل در ایام الله دهه مبارک فجر گفت: تبیین دستاوردهای نظام با شعار محوری مدرسه قوی-ایران قوی، ایجاد شور و نشاط و امیدآفرینی، با محوریت دانش‌آموزان در قالب برنامه بسیار شاد و مفرح در هفته ماها «مدرسه آرمانی ، هنر آسمانی» از هفتم تا دوازدهم بهمن مورد تاکید است که با اجرای برنامه‌های بسیار آموزنده ، متنوع ، جذاب و با هیجان در قالب هنرهای آوایی ،نمایشی ، برپایی نمایشگاه آثار تجسمی دانش آموزان و برگزاری سایر مسابقات ، با حضور معلمان ، اولیا و با حضور مسئولین در مدارس سراسر کشور ایران عزیز اسلامی ، با برنامه از پیش تعیین شده و تهیه مقدمات آن از طریق ارسال شیوه نامه به استان‌ها و پیشنهاد طرح موضوع در شورای آموزش و پرورش استان ها و شهرستان ها اجرا می شود.

وی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در قالب جشنواره امید فردا بخشی از مهم ترین اقدامات اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در ایام مبارک دهه فجر به شمار می آید.

پورثانی ادامه داد: در این ایام نماهنگ و ویدئوکلیپ سرود پویش مهر و دهه فجر تولید شده است همچنین شروع بارگذاری و جمع آوری آثار دانش آموزی در پویش مهر ریاست جمهوری را در این ایام خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با اعلام اینکه زنگ انقلاب در روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در آستانه تاریخی ورود بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به میهن عزیزمان در تمامی مدارس کشور نواخته می شود گفت: در روز ۱۱ بهمن، در تمام مدارس کشور زنگ انقلاب با حضور مسئولان استانی و منطقه‌ای نواخته می شود همچنین این مراسم در تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

به گفته پورثانی ۷۲۰ جشن بزرگ دانش‌آموزی در ۷۲۰ منطقه با عنوان یکصدا ایران برگزار می شود که با توجه به هم‌زمانی ایام دهه فجر با بعثت رسول مکرم اسلام(ص) در روز چهارشنبه ۱۸ بهمن این جشن ها برگزار خواهد شد.

وی با تاکید براینکه باید تمهید مقدماتی برای شرکت گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن درنظر گرفته شود افزود: در این روز باید ایستگاه‌های فرهنگی نیز توسط تشکل‌های دانش‌آموزی در مسیرهای راهپیمایی صورت بگیرد تا بتوان دانش آموزان را در برنامه های مختلف فرهنگی هنری، شرکت داد.

وی با بیان اینکه تبیین و ترویج گفتمان مقاومت و تقویت روحیه ایثار و شهادت با استفاده از ظرفیت اربعین شهدای کرمان در دستورکار است ادامه داد: برگزاری برنامه منسجم کشوری رفیق شهیدم در روز سه شنبه ۲۴ بهمن و برگزاری پویش بزرگ ایران آینده، با موضوع کتابخوانی، تولید پادکست، نقاشی، تزئین کلاسی و …یا تبلیغ و ترویج جشنواره کتابخوانی دانایی توانای (کتابنوش) با تمرکز بر کتاب‌های با موضوع انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های مهم اداره کل در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

به گفته پورثانی پویش مهر با محوریت پیشرفت ایران اسلامی برگزار می شود همچنین پخش ویژه ای به برنامه تلوزیونی ایران آینده در شبکه امید و شبکه شاد اختصاص پیدا کرده است.

وی اشاره کرد: در ایام دهه فجر برگزاری جشنواره مدرسه‌ای لاله‌های روشن یادبود ۴۰ هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی و برپایی مراسم عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای والا مقام و امام راحل (ره) را خواهیم داشت همچنین مستندهای انقلابی ویژه دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در کانون‌های فرهنگی تربیتی و مدارس (طرح سینما مهر) پخش می شود.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.