مهار یا پرش قیمتی؛ نقشه بازارساز برای قیمت طلا و سکه چیست؟

به گزارش hrjwhn [,hk kd,c قیمت طلا و سکه در هفته پایانی خردادماه هر دو روند کاهشی و افزایشی را به خود دید. این بازار در نهایت با افزایش قیمت سکه و کاهش بازدهی قیمت طلا به کار خود پایان داد.

قیمت سکه و طلا 27 خرداد 1402

در هفته گذشته وزن اخبار سیاسی در بازارهای مالی به نسبت هفته‌های گذشته کمتر بود اما همچنان رویدادهای سیاست خارجی بیشترین اثر را بر روند قیمت دلار، طلا و سکه دارد. در هفته‌های گذشته با وجود تلاطمات قیمتی در بازار فلز زرد و صعود قیمت سکه در روزهای گذشته، اما معامله‌گران همچنان نسبت به مبادله بدبین بودند. آنها ترجیح می‌دهند تا ثبات نسبی قیمت‌ها دست نگه دارند و تماشاچی باشند تا بازیگر.

با یک توییت طلا و سکه ریخت

قیمت دلار در روزهای پایانی هفته پیش کمی کاهش داشت و از آستانه‌ ۵۰ هزار تومان برگشت. این اسکناس در آخرین‌ معامله هفته گذشته  با قیمت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان به کار خود پایان داد. همین مساله بر قیمت طلا و سکه هم اثر گذاشت. گفته می‌شود علت کاهش قیمت دلار توییتی از معاون وزیر امور خارجه است که بالاخره مذاکره در شور ثالث را تایید کرده و گفته با انگلستان و فرانسه‌ و آلمان‌ در ابوظبي ديدار کرده و در مورد طیفی از موضوعات ونگرانی‌های متقابل با هم گفتگو کردیم. این اولين بار ظرف چند روز گذشته است که یک مقام ایرانی‌ مذاکرات را تایید کرده و از نشست با اتحادیه‌ اروپا خبر داده است. پیش از این مذاکرات و گفتگوهای برجامی مدام تکذیب می‌شد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.