هزینه ۲۶ میلیارد دلاری گوگل برای ماندن در جایگاه موتور جستجوی پیش فرض

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، شرکت گوگل ۲۶.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، به شرکت‌های دیگر پرداخت کرد تا موتور جستجوی پیش فرض در مرورگرهای وب و تلفن‌های همراه باشد.

پرابهاکار راگاوان، یکی از مدیران ارشد گوگل که مسئول جست‌وجو و تبلیغات است در محاکمه ضد انحصارطلبی وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل شهادت داد که گوگل این مبلغ را هزینه کرده است.

میزان مبلغی که این غول اینترنتی برای حفظ جایگاهش به عنوان موتور جستجوی پیش فرض هزینه کرده است، از سال ۲۰۱۴ بیش از سه برابر شده است.

به گفته راگاوان، درآمد گوگل از تبلیغات جست‌وجو به ۱۴۶.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید و همزمان، پرداخت پول برای این که این موتور جستجو، در تنظیمات پیش‌فرض قرار بگیرد، بزرگترین هزینه بوده است.

این شرکت استدلال کرد که توافق اشتراک درآمد، قانون بوده و این شرکت برای رقابتی نگه داشتن کسب‌وکار جست‌وجو و تبلیغاتش، سرمایه‌گذاری کرده است. همچنین استدلال کرده است که اگر کاربران از پیش فرض‌ها ناراضی باشند، می‌توانند به موتور جستجوی دیگری سوئیچ کنند.

گوگل به فاش شدن این ارقام اعتراض و اعلام کرده که به توانایی این شرکت برای مذاکره قراردادهای آتی، ضربه خواهد زد. قاضی آمیت مهتا که بر این پرونده نظارت دارد، حکم کرد که ارقام مذکور باید افشا شوند.

بر اساس گزارش رویترز، ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت (شرکت مادر گوگل) قرار است روز دوشنبه در پرونده ضد انحصارطلبی علیه گوگل، به عنوان شاهد شهادت دهد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.