هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۰/۰۲؛ هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی/ کاهش دما و کولاک برف در ۸ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا از کاهش دما، کولاک برف، رعدوبرق، مه‌گرفتگی و احتمال بهمن در ۸ استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی  پایگاه خبری اقتصاد جوان پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب کشور، بخش‌هایی از مرکز، به‌تدریج استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و از اواخر وقت برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور بارش باران، برف و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

این وضعیت فردا یکشنبه سوم دیماه 1402 در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز دوشنبه در نوار شمالی کشور و برخی مناطق غرب ادامه دارد. شدت بارش‌های امروز برای شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان و آذربایجان غربی است. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جو آرامی برای کشور پیش‌بینی می‌شود.

طی 2 روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و در مناطق شمال غرب، غرب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. شمال خلیج‌فارس امروز مواج است.

زمان پایان: یکشنبه 1402/10/03

نوع مخاطره: بارش باران، در مناطق گرمسیر رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما، در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف، کولاک برف، رخداد مه و احتمال بهمن.

منطقه اثر:

شنبه 1402/10/02: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، نیمه شرقی و شمال خوزستان، جنوب و ارتفاعات لرستان، ارتفاعات جنوب اصفهان.

یکشنبه 1402/10/03: جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال کرمانشاه.

اثر مخاطره: اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری بویژه در گردنه های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف.

انتهای پیام/

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.