پیش بینی قیمت بیت کوین / نرخ از ۴۵ هزار دلار فراتر می‌رود؟

بیت کوین، همچنان قدرت صعودی خود را حفظ کرده و در اطراف 44 هزار دلار در حال تثبیت است. ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر 1.66 تریلیون دلار است و در 24 ساعت گذشته بیش از 2 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان ، به عقیده بسیاری از تحلیلگران، رشد اخیر قیمت بیت کوین تا سطح 44 هزار دلار را می‌توان به افزایش بحث‌ها در مورد احتمال تایید ETFهای بیت کوین با مشارکت بازیگرانی بزرگ مانند BlackRock ،Nasdaq و SEC ارتباط داد.

در چند روز اخیر بازار ارزهای دیجیتال رشد قابل توجهی داشته است. به‌طوری که بیت کوین با افزایش قابل توجه 16 درصدی در این ماه و افزایش قابل توجه 165درصد در سال جاری تا به امروز، رونق تازه‌ای به بازار داده است.

این افزایش‌ها پس از پذیرش رسمی بیت کوین به عنوان ارز ملی آرژانتین و قانون جدید السالوادور که به سرمایه گذاران خارجی بیت کوین تابعیت اعطا می‌کند، رخ داده است. این نقاط عطف باعث ایجاد خوش بینی و ایجاد sentiment  مثبت در بازار شده است.

ETFهای هنگ کنگ

در یک خبر مهم، کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی هنگ کنگ  (SFC)، ناظر مالی در هنگ کنگ، اکنون آماده پذیرش درخواست‌هایETF های اسپات است. این اقدام نهاد نظارتی، شامل بررسی سیاست‌های کارگزاران در مورد دارایی‌های دیجیتال می‌شود و با موضع سختگیرانه چین در مورد ارزهای رمزنگاری تفاوت دارد.

رویکرد حمایتی هنگ کنگ از شرکت‌های ارز دیجیتالی در طول سال به امید بیشتر سرمایه‌گذاران بازار منجر شده. این موضوع نشان دهنده احتمال تصویبETF های اسپات در بازار مالی است. در نتیجه، انتظار می‌رود این اقدام به طور فزاینده بر ارزش بیت کوین تأثیر بگذارد. زیرا نشان دهنده افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال است، که ممکن است سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کند و اعتماد بازار را تقویت کند.

ezgif-3-5deb8c1bb2

پیش بینی قیمت بیت کوین

روند بازار بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال همچنان در روند صعودی قرار دارد و در حال تثبیت قیمت در بالای سطح کلیدی 43 هزار دلار است. مقاومت مذکور بیت کوین، توسط یک سطح حمایت مهم در حدود 43 هزار دلار تقویت می‌شود. اگر قیمت بیت کوین افزایش یابد. با مقاومت نزدیک به 43 هزار و 500 دلار و پس از آن با دو سطح 44 هزار و 700 دلار و 46 هزار دلار مواجه می‌شود.

در صورت شکل‌گیری یک روند اصلاحی در بازار، حمایت قیمت در حدود 42 هزار و 200 دلار، 41 هزار و 500 و 40 هزار و 500 دلار می‌تواند تا حدودی مانع از افت بیشتر قیمت شوند. شاخص قدرت نسبی (RSI) در حدود 64 قرار دارد، که نشان دهنده یک روند صعودی اما هنوز در منطقه اشباع خرید است. این منطقه پتانسیل رشد بیشتر در بازار فعلی را نشان می‌دهد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.