واردات غیرقانونی آیفون ۱۴ و ۱۵ به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار/ نوکیا در ایران تولید می‌شود/ برای ۳۲ شرکت مجوز تولید گوشی صادر شده است

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: در حال حاضر گوشی دکمه‌ای باکیفیت در کشور تولید می‌شود و برند جهانی و معتبر هم است، نوکیا در ایران تولید می‌شود؛ اما میزان آن ناکافی است و نیاز بازار را تامین نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد جوان نیوز ، عبدالمهدی اسدی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در نشست «سیاست‌های دولت در زمینه داخلی‌سازی صنعت موبایل» بیان کرد: آیفون 14 و 15 غیرقانونی وارد و فعال می‌شود، این کالا به ارزش تقریبا 900 میلیون دلار به صورت غیررسمی وارد کشور شده، دست مصرف کننده است و در بازار هم به فروش می‌رسد؛ این روند خطر بسیار بزرگی برای طرح رجیستری است.

وی افزود: علاوه بر آیفون، گوشی‌های دکمه‌ای هم در تیراژ بالا به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود و با تغیر سریال به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

اسدی تصریح کرد: حوزه فعالیت انجمن موبایل، واردات، تولید، توزیع و صادرات تلفن همراه است و 70 درصد بازار واردات را در اختیار دارد. برای 32 شرکت مجوز تولید هم در سرزمین اصلی و هم در مناطق آزاد صادر شده است.

رئیس انجمن موبایل گفت: از تولید باکیفیت موبایل حمایت می‌کنیم و می‌دانیم که در تکنولوژی روز، تولید کامل نداریم و گوشی با کیفیت روز دنیا باید به دست مصرف‌کننده برسد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ نماینده رسمی و غیررسمی از طرف هیچ برندی در کشور فعال نیست و این شامل فروش و خدمات پس از فروش است. در واقع از سال 97 و بعد از تحریم‌ها که برندها از ایران رفتند این اتفاق رخ نداده است. ضمن این که ورود به بحث نمایندگی در شرایط امروز بازار، سمت و سو دادن واردات به بحث انحصار است.

اسدی گفت: در حال حاضر گوشی دکمه‌ای باکیفیت در کشور تولید می‌شود و برند جهانی و معتبر هم است، نوکیا در ایران تولید می‌شود؛ اما میزان آن ناکافی است و نیاز بازار را تامین نمی‌کند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.