واکنش های اکوسیستم استارتاپی به مصادره/ به این تغییرات تن نمی‌دهیم

پس از انتشار یادداشت سردبیر روزنامه کیهان نسبت به تغییر مدیریت استارتاپ‌های پرکاربرد کشور، مدیران و فعالان اکوسیستم استارتاپی و برخی مسئولان در شبکه اجتمایی x به این صحبت ها واکنش نشان دادند.

یکی از واکنش‌ها توسط جواد آذری‌ جهرمی، وزیر ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات دولت قبل بود که نوشت: «مالکیت بخش قابل توجه سهام برخی از سکوهایی که ایشان نامبرده‌اند، با نهادهای انقلابی است!»

البته در این میان افرادی مانند عباس خاراباف در تویبتر نوشتند که نقش آذری جهرمی در رقیب سازی برای استارتاپ‌ها در دولت قبل و سایر اقدامات ضداستارتاپی قابل کتمان نیست و الان نیست اکوسیستم را به دیگران منتسب می کند.

واکنش‌ های اکوسیستم استارتاپی و فناوری

سیدحسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز نوشت: «با این نگاه ارباب رعیتی و بسط خالص‌سازی به بخش خصوصی، زمزمه‌های نابودی کل اکوسیستم فاوا و اقتصاد دیجیتال شنیده می‌شود.»

حامد بیدی، مدیرعامل کارزار در این زمینه نوشت: «وقتی روزنامه کیهان خصوصا در قالب یادداشت سردبیر روی موضوعی دست می‌گذارد، آن مسئله صرفا در حد تحلیل مطبوعاتی نخواهد بود؛ بلکه در سطوح مختلف و حتی در سطح تصمیم‌گیری جهت‌دهی می‌کند. این یادداشت نوعی اعلان موضع جدید از رویکرد حاکمیت درباره استارتاپ‌هاست.»

واکنش ها به همینجا ختم نشد. نیما نامداری، بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری بلوط، عضو هیات‌مدیره‌ دیوار و مدیرعامل فعلی استارتاپ کارنامه نیز در شبکه اجتماعی x نوشت: «به نظرم هدف این تهدیدها بیشتر ترساندن مدیران کسب‌وکارهای دیجیتال است تا از ترس مرگ، خودکشی کنند. به همین دلیل فکر می‌کنم واکنش مناسب این است که به کارمان ادامه بدهیم و به غیر از منافع جامعه و رشد مملکت و تلاش برای خلق ارزش برای مشتریان و کارکنان و سهامداران، هدفی نداشته باشیم»

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.