پای ایران به تنش حماس و اسرائیل باز می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، تنش حماس و اسرائیل وارد روز سوم شد. درگیری‌هایی که با عملیاتی با عنوان «طوفان‌الاقصی» شروع شد و تاکنون صدها تلفات از هر دو طرف داشته است.

یوآف گالانت، وزیر جنگ اسرائیل درباره عملیات صورت گرفته از سمت حماس گفت که در وضعیت جنگی هستیم. حماس اشتباه راهبردی و بسیار بدی کرد. انتقام سختی خواهیم گرفت. مراکز حماس را بمباران می‌کنیم و غزه تاوان سختی خواهد داد.

با شروع درگیری‌ها و ادامه آن، برخی از مقامات امریکایی نیز ادعا کرده‌اند که ایران نیز در این درگیری‌ها نقش داشته است. اما آیا پای کشور ما هم به این جنگ باز می‌شود؟

بی بی سی جهانی به نقل از قاضی حمد، یک سخنگوی حماس نوشته که ایران از این گروه برای حمله به اسرائیل حمایت کرده است. قاضی حمد به برنامه «نیوزآور» گفت که این گروه از حمایت ایران برای حملات غافلگیرانه به اسرائیل برخوردار بود و این مایه مباهات است. سایر کشورها هم به حماس کمک کردند. البته او از این کشورها نامی نبرد.

در ادامه این گزارش از وضعیت تنش حماس و اسرائیل آمده که سخنگوی حماس ادعا کرده این خشونت در واکنش به حملات شهرک‌نشینان یهودی صورت می‌گیرد.

او گفت هر روز مشغول ساخت شهرک هستند، زمین‌مان را می‌گیرند، مردم ما را می‌کشند و وارد شهرهای ما می‌شوند. ما از طریق میانجی‌گران (مصری‌ها، قطری‌ها و سازمان ملل) به آنها می‌گوییم که دست بردارند اما به هیچکس گوش نمی‌دهند. (آفتاب‌نیوز)

در حالی این سخنگوی حماس گفته که ایران هم در این تنش نقش داشته که تاکنون مقامات رسمی ایران چنین موضوعی را تائید نکرده‌اند. آفتاب‌نیوز نوشت خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید گزارش داد خیلی زود است که بگوییم ایران مستقیم در حمله حماس به اسرائیل دست داشته است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.