• امروز : یکشنبه, ۷ دی , ۱۴۰۴
کل 8464 امروز 15

اخبار ویژه

خاطره ۱۶۳ ساعت قطعی کامل اینترنت ایران مادران صاحب پژو ۲۰۷ می شوند+جزئیات آیا رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی و سبک هم به گواهینامه نیاز دارد؟ برای آرتین، برای معصومیتش: پدر .. مادر .. برادر .. پر کشیدند دیدار اعضای عالی انجمن صنعت ورزش  کشور با نماینده آیت ﷲ العظمی سیستانی رشد قابل‌توجه مبلغ فروش «آریا» در آذر ۱۴۰۴ / افزایش ۴۳ درصدی فروش سالانه پلیمر آریاساسول پیام مدیرعامل بانک ملت به مناسبت روز صنعت پتروشیمی؛ تأکید بر توسعه پایدار، اشتغال‌زایی و تداوم حمایت مالی از پروژه‌های راهبردی وام تا ۲ میلیارد تومان بدون مسدودی؛ جزئیات طرح «شایان» بانک ملت برای دریافت تسهیلات تا ۲۰ میلیارد ریال طعنه خریداران طلا و نقره به سرمایه‌گذاران بیت‌کوین سرمایه‌گذاران خرد منتظر نقره بالای ۱۰۰ دلار در سال ۲۰۲۶ صعود پشت خطی نرخ دلار تا مرز 140 هزار تومان برگزاری مزایده سراسری نوبت اول سهام شرکت «نوران با ما انرژی» آریاساسول بر مدار توسعه؛ روایت پیشرفت پروژه‌های راهبردی در سایه اعتماد سهام‌داران

4

پیامک ۳۰ ساله شد

  • کد خبر : 3113
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
پیامک ۳۰ ساله شد
دوران پیامک ۳۰ سال پیش با ارسال پیام تبریک «کریسمس مبارک» آغاز شد و برخلاف این تصور که هیچ‌‌کس از آن استفاده نخواهد کرد، در میان کاربران فراگیر شد.

نخستین پیامک یا اس‌‌ام‌‌اس، سوم دسامبر سال ۱۹۹۲ با عبارت «کریسمس مبارک»  ارسال شد. ظاهرا ایده استفاده از پیامک نخستین‌بار در آلمان در سال ۱۹۸۵ اجرا شد و فریدهلم هیلبرند، مدیر سرویس پستی از ظرفیت مازاد شبکه موبایل برای ارسال و دریافت متون کوتاه استفاده کرده بود. اما این نیل پاپ‌‌ورث، طراح نرم‌افزار بریتانیایی بود که هفت سال بعد نخستین اس‌‌ام‌‌اس شناخته‌شده در سطح جهانی را که حاوی پیام تبریک سال نو بود، از رایانه خود به تلفن همراه ریچارد جارویس، مدیر ودافون، ارسال کرد.

سرویس جدید ۱۵ ماه بعد در نمایشگاه رایانه ۱۹۹۴ سبیت (CeBIT) در هانوفر، به صورت تجاری راه‌اندازی شد. هزینه آن از نظر استاندارد امروزی اندک (۳۹ فنیک) بود اما با معرفی یورو، قیمت هر اس‌‌ام‌‌اس، ۱۹ سنت شد. البته فراهم‌کنندگان خدمات برای جلب مشتری، قیمت‌‌ها را پایین برده و پنج تا شش سنت پیشنهاد کردند.

خدمات پیامکی به سرعت به منبع بزرگ درآمدزایی برای صنعت مخابرات تبدیل شد و در سال ۱۹۹۸ شمار پیام‌های ارسال شده در آلمان از مرز یک میلیارد گذشت و در سال ۲۰۱۲ به ۶۰ میلیارد پیامک رسید. رونق پیامک، سود کلانی به جیب فراهم‌کنندگان خدمات مخابراتی سرازیر کرد و شیوه ارتباط جوانان را متحول ساخت. به دلیل محدودیت کاراکتر پیامک، زبان نسبتا جدیدی ایجاد شد که بسیاری از آنها به عنوان زبان خاص در شبکه‌های اجتماعی باقی مانده‌‌اند. نوشتن پیامک در روزهای نخست عمر این سرویس در مقایسه با قابلیت‌هایی که تلفن‌های هوشمند امروزی دارند، بسیار دشوار بود، چرا که گوشی‌‌ها صفحه کلید کامل حروف را نداشتند. پیامک با ظهور خدمات پیام‌رسانی اینترنتی که رایگان هستند، دیگر درآمدهای میلیاردی برای اپراتورها ندارد و اپلیکیشن‌‌های پیام‌‌رسان مانند واتس‌‌اپ، تلگرام یا وایبر از پیام‌های کاربران حمایت می‌کنند. این روزها همه مردم از پیامک برای ارتباطات خصوصی یا کاری استفاده نمی‌کنند اما با این حال، همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد. استفاده از پیامک در اپلیکیشن‌هایی مانند خدمات بانکی آنلاین، از این خدمات پشتیبانی کرده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadejavannews.ir/?p=3113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.