پیام رئیس جمهور به مناسبت هفته گرامیداشت نهاد امور تربیتی

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز و به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت هفته گرامیداشت نهاد امور تربیتی (۸ اسفند)  گفت: در فرصتی که برای ما در پیروی از شهیدان رجایی و باهنر و پی‌جویی اهداف والای انقلاب کبیر اسلامی فراهم شده است، ثابت‌قدم و استوار گام برداریم و ثمره درخت انقلاب را تحت زعامت امام و مقتدای عالم اسلام حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای دامت برکاته بابرکت‌تر از قبل برای فردا‌ها به ارث بگذاریم.

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:

«ياعلي! اگر خداي عزّوجلّ يک نفر را بدست تو هدايت کند براي تو بهتر است از آنچه خورشيد بر آن مي‌تابد و از آن غروب مي‌کند و تو بر چنين کسي حق ولايت و سرپرستي داري.»

(الکافي، ج۵، ص۳۶)

متن پيام آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در طول تاريخ پرافتخار انقلاب اسلامي ايران، مجاهدت معلمان و مربیان مخلص و مجاهد، با پیروی از حضرت ختمی‌مرتبت (صلی‌الله علیه وآله) و امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) زمینه جلب رحمت‌الهي را برای ایشان و توفیق رشد و بالندگی معنوی را برای خود و دیگران فراهم نمود. آن‌ها که با الهام از رهنمودهاي بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با اطمینان از وعده نصرت الهی از ظلمت جهل هجرت کرده و به نور رحمت الهي مشرّف شدند. عزیزانی که خود را در معرض تربیت الهی قرار دادند و از آنچه از خوان علم و معرفت روزی ایشان شد؛ سخاوتمندانه برای تربیت نسل پاک آینده ارزانی کردند. اینک در دهه آغازین گام دوم انقلاب نورانی اسلامی، محصول آن رشادت‌ها و اخلاص‌ها بي‌شمار است شکر و سپاس پروردگار متعال در قبال آن مقدور و میّسر كسي نيست.

مربیان و معلمان عزیز، خانواده مخلص و جهادگر آموزش‌ و پرورش و فرزندان پاك سرزمين ايران اسلامي!

هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد مقدس و مؤثر امور تربیتی، بهانه‌ای است که بار دیگر ياد و خاطره معلمان و مربیان مؤمن و پاک‌نهاد این مجموعه الهی را و در رأس آن‌ها شهیدان رجایی و باهنر در دل‌ها زنده کنیم و با نثار درود و سلام الهی به ارواح مطهر ایشان، از پروردگار متعال مدد بجوییم؛ در فرصتی که برای ما در پیروی از ایشان و پی‌جویی اهداف والای انقلاب کبیر اسلامی فراهم کرده است، ثابت‌قدم و استوار گام برداریم و ثمره درخت انقلاب را تحت زعامت امام و مقتدای عالم اسلام حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌ای دامت برکاته بابرکت‌تر از قبل برای فرداها به ارث بگذاریم.

از درگاه پروردگار متعال مسئلت دارم روح بلند حضرت امام(قدس‌سره) و شهدای باعظمت ایران اسلامی را که همچون ستارگان درخشان در آسمان دل‌های مؤمنان جلوه‌گری می‌کند، بر خوان کرامتش مهمان فرماید و همه شما پاکان و نیکان روزگار را که برای تربیت فرزندان این مرز و بوم بلكه عالم اسلام تلاش مي‌كنيد، یاری فرماید و خانواده گرامی آموزش ‌وپرورش را از گزند مصائب، فتنه‌ها و آسیب‌ها حفظ فرماید و توفیق خدمت بیشتر در جهت ارتقا و رشد جامعه به ما عطا فرماید.

در پایان ضمن ارج نهادن به مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه شما جهادگران عرصه امور تربیتی، فرا رسیدن سالروز تأسیس این نهاد مقدس را به شما عزیزان تبریک عرض می‌نمایم و موفقیت در طراحی، برنامه‌ریزی و اقدام متناسب با نیازها و اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران را با استعانت از پروردگار متعال و رهنمودهای مقام معظم رهبری مسئلت دارم.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.