پیش بینی روند بیت کوین در الگوی مثلثی قیمت

به گزارش اقتصاد جوان نیوز قیمت بیت کوین در چند روز اخیر حول سطح مقاومت مهم ۲۷ هزار دلار قرار دارد؛ تحلیلگران بازار از نزدیک الگوی مثلث شکل‌گرفته در نمودار قیمت را بررسی می‌کنند. این الگو که با خطوط روند همگرا مشخص می‌شود، نشان‌دهنده یک شکست احتمالی در آینده نزدیک است.

مطالعه بیشتر:

اتصال تریدینگ ویو به صرافی بایننس

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی بیت کوین ۲۷ هزار و ۹۸ دلار است که با حجم معاملات ۷.۴ میلیارد دلاری در ۲۴ ساعت گذشته همراه شده است. بیت کوین در این مدت، شاهد افزایش جزئی نزدیک به یک درصدی بوده است.

روز یکشنبه، بیت کوین در محدوده معاملاتی باریکی با نوسانات نسبتا کم قرار دارد و همچنین با مقاومت قابل توجهی در حدود سطح ۲۷ هزار و ۲۵۰ دلار مواجه است.

یکتانت

این مقاومت به وجود یک الگوی مثلث متقارن نسبت داده می‌شود که اغلب بیانگر موضع خنثی در بین سرمایه‌گذاران بازار است و آنها را به جستجوی دلایل اساسی برای تعیین جهت بعدی قیمت ترغیب می‌کند.

شکست قیمت از سمت بالای الگوی مثلث متقارن می‌تواند منجر به ادامه روند صعودی بیت کوین شود. گفتنی است سطوح مقاومت بعدی برای این ارز دیجیتال به‌ ترتیب در ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار و بالاتر از آن در ۲۸ هزار و ۲۰۰ دلار قرار دارد.

شاخص‌های فنی کلیدی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و (MACD)  در حال حاضر در یک منطقه خنثی هستند که احتمال شکست بالاتر از سطح 27 هزار و 250 دلار را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، میانگین متحرک‌نمایی ۵۰ روزه حمایت قوی را در حدود ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار فراهم می‌کند که نشان‌دهنده یک سوگیری بالقوه صعودی در قیمت بیت کوین است.

با این حال، اگر بیت کوین نتواند از سطح ۲۷ هزار و ۲۵۰ دلار عبور کند، ممکن است فرصتی برای موقعیت‌های فروش کوتاه‌مدت ایجاد شود و سطوح حمایتی ۲۶ هزار و ۸۰۰ و ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلاری را هدف قرار دهد.

از سوی دیگر، سقوط قیمت به زیر ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار می‌تواند این ارز دیجیتال را در سطح حمایت ۲۶ هزار دلار و احتمالا ۲۵ هزار و ۷۵۰ دلار قرار دهد.

در حال حاضر، سطح ۲۷ هزار و ۲۵۰ دلار به عنوان نقطه محوری برای معامله‌گران عمل می‌کند و بسته‌شدن کندل قیمت بالاتر یا پایین‌تر از این سطح می‌تواند مسیر بعدی بازار را تعیین کند.

بر اساس CoinMarketCap، بیت کوین با ارزش بازار زنده 525 میلیارد دلار، رتبه اول را به عنوان با ارزش‌ترین ارز دیجیتال در اختیار دارد. عرضه در گردش این ارز دیجیتال 19،379،362 کوین است، در حالی که حداکثر عرضه آن در سطح 21،000،000 کوین قرار دارد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.