پیش بینی قیمت بیت کوین / هاوینگ نزدیک است!

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد نیوز ، قیمت بیت کوین اکنون در قیمت 29 هزار و 890 دلار معامله می‌شود. این ارز دیجیتال پیشرو در روز یکشنبه کاهش نزدیک به 0.25 درصدی را تجربه کرده است. با این حال، آنچه توجه بسیاری را به خود جلب کرده، کاهش قابل توجه حجم معاملات است که اکنون در عرض 24 ساعت به 5 میلیارد دلار کاهش یافته است.

در این گزارش عوامل و شرایطی که بازار ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند مورد بررسی و سناریوهای آن را تحلیل می‌کنیم.

کاهش قیمت بیت کوین همزمان با نزدیکی رویداد هاوینگ

کاهش قیمت بیت کوین را می‌توان به رویداد هاوینگ این ارز دیجیتال نسبت داد که قرار است در کمتر از 280 روز آینده رخ دهد. رویداد نصف شدن پاداش این ارز دیجیتال، تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد و با هدف کمیابی این ارز دیجیتال با کاهش تعداد بیت کوین‌های تازه صادر شده انجام می‌گیرد.

به عنوان یک دارایی، کاهش تورم و عرضه محدود 21 میلیون واحدی بیت کوین از عوامل موثر در ارزش آن هستند. گفتنی است، رویداد هاوینگ چندین پیامد برای ماینرها و شبکه دارد. با کاهش پاداش‌های بلاک، برخی از ماینرها ممکن است متوجه شوند که عملیات آنها کم‌سود یا بی‌سود است که در نتیجه منجر به کاهش بالقوه امنیت و ثبات شبکه می‌شود، زیرا ممکن است ماینرها از شبکه خارج شوند.

برای ادامه امنیت شبکه و حفظ درآمد، ماینرها ممکن است تراکنش‌هایی با کارمزد بالاتر را با افزایش تقاضای تراکنش و پذیرش بیت کوین در اولویت قرار دهند. با این حال، در پروسه ماینرها تعادل ظریفی وجود دارد؛ زیرا کارمزدهای بیش از حد بالای تراکنش‌ها می‌توانند کاربران را منصرف و پذیرش بیت کوین را به عنوان یک وسیله مبادله نیز محدود کند.

پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها در مورد رویداد هاوینگ بر احساسات بازار و قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد. از آنجایی که سرمایه‌گذاران و شرکت‌کنندگان، اثرات هاوینگ بر قیمت بیت کوین را پیش‌بینی می‌کنند، این موضوع می‌تواند منجر به افزایش توجه و فشار بر ماینرها نیز بشود.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

از روز یکشنبه، قیمت بیت کوین با کاهش نوسانات همراه بود که منجر به حرکت‌های تثبیت شده در محدوده معاملاتی 29 هزار تا 30 هزار دلار شد. در بازه زمانی روزانه، بیت کوین در مرحله تثبیت قرار دارد. مقاومت قیمت در حدود 31 هزار و 400 دلار شناسایی شده، در حالی که حمایت قیمت حدود 29 هزار و 600 دلار قرار دارد.

یکی از انتظارات مهم معامله‌گران این است که آیا کندل قیمت بیت کوین می‌تواند به طور کامل بالاتر از سطح 29 هزار و 600 دلار بسته شود، زیرا این امر به طور بالقوه می‌تواند حرکت صعودی این ارز دیجیتال را تقویت کند. با این حال در سناریو مقابل آن، اگر شکست قیمت به زیر 29 هزار و 600 دلار مشاهده شود، بیت کوین ممکن است حدود 28 هزار و 450 دلار و احتمالاً حتی کمتر از این سطح مورد حمایت قرار گیرد.

برای حرکت صعودی قیمت، فراتر رفتن آن از سطح 31 هزار و 350 دلار زمینه را برای هدف مهم بعدی آن در حدود 32 هزار و 500 دلار فراهم می‌کند. با توجه به تحلیل سطوح قیمت، نظارت دقیق بر سطح 29 هزار و 600 دلار به عنوان یک سطح محوری برای معاملات امروز ضروری خواهد بود.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.