پیش بینی قیمت طلای جهانی / مهمترین رویداد پیش روی بازار چیست؟

ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی، به بررسی روند قیمت طلای جهانی و رویدادهای اخیر و پیش روی بازار انس جهانی پرداخته است.

وی عنوان کرد: «در هفته اخیر نتایج حاصل از انتشار شاخص مدیران خرید (PMI) در ایالات متحده، انگلستان و اقتصادهای بزرگ ناحیه حوزه یورو در دو بخش تولید و خدمات مجددا به نگرانی پیرامون رکود دامن زدند و زمینه‌ساز افزایش سنتیمنت ریسک‌گریز در بازارهای مالی شدند؛ به‌گونه‌ای که در ادامه، روند افزایشی بازده اوراق قرضه دولتی را متوقف و نوسانات مثبتی در قیمت انس جهانی طلا ایجاد کردند.»

مطالعه بیشتر:

”پیش

نمودار پیش بینی قیمت طلای جهانی

 نمودار پیش بینی قیمت طلای جهانی، منبع: Tradingview[/caption]

پیش بینی قیمت طلای جهانی

حاجی‌احمدی در ادامه بررسی روند قیمت انس جهانی طلا افزود: «از منظر تکنیکال، مطابق انتظار و سناریو تحلیلی پیش بینی قیمت طلای جهانی، این فلز گران‌بها با نوسانات مثبتی همراه شد و کندل هفتگی خود را فراتر از محدوده روانی 1900 دلار بست. در حال حاضر این محدوده می‌تواند به عنوان یک زون حمایتی مهم و معتبر نقش ایفا کند.

با توجه به درگیری نرخ بازده و ایندکس دلار در محدوده مهم مقاومتی، مادامی که قیمت طلای جهانی فراتر از 1900 دلار باشد با ضرایب احتمالی بالاتر می‌توان به رشد بیشتر در کوتاه مدت تا هدف اولیه 1945 دلار وزن داد و در تثبیت قیمت فراتر از 1940 دلار هدف 2000 دلاری فعال خواهد شد؛ در سناریو مقابل، اما در صورت تثبیت قیمت زیر محدوده 1900 دلار به ترتیب اهدافی حوالی 1870 و 1840 دلار فعال خواهد شد.»

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.