کدام رمزارزها در هفته گذشته بیشترین ریزش را داشتند؟

 حسین قطبی؛ آرویو (Arweave) که با ایده یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز که به دنبال ارائه بستری برای ذخیره نامحدود داده‌هاست، ظاهر شد. در 7 روز گذشته با ثبت بیشترین ریزش در بین 100 پروژه برتر ارزهای دیجیتال، رتبه اول این تصویر را دارد. این رمزارز در دوره زمانی مشخص شده، تقریباً 26 درصد افت کرده است.

ارز دیجیتال کوانت (Quant) که در ژوئن سال 2018 و با هدف اتصال بلاکچین‌ها و شبکه‌ها در مقیاس جهانی و بدون کاهش کارایی و قابلیت همکاری شبکه راه‌اندازی شد و اولین پروژه برای حل مشکل همکاری متقابل از زمان ایجاد اولین پلتفرم عامل بلاکچین است، در رتبه دوم رمزارزهای برتر با بیشترین ریزش در هفته گذشته قرار دارد. پروژه کوانت که از نظر ارزش بازار در رتبه 47 کوین مارکت کپ واقع شده، در هفت روز گذشته تقریباً 24 درصد ریزش تجربه کرده است.

رکدام رمزارزها در هفته گذشته بیشترین ریزش را داشتند؟

سولانا پروژه معروف بازار رمزارزها که زمانی به عنوان قاتل اتریوم سر وصدا بر پا کرده بود، در رتبه سوم این تصویر قرار دارد و افتی برابر با 23 درصد در هفت روز گذشته به ثبت رسانده است.  سولانا در 24 ساعت اخیر نیز افتی معادل تقریباً 9 درصدی را به خود گرفته است. ترا کلاسیک usd (یا USTC) دیگر رمزارزی که در هفته گذشته، نزدیک به 22 درصد افت را تا لحظات قبل به ثبت رساند، بازدهی  روزانه این رمزارز افت نزدیک به 8 درصدی را نشان می‌دهد. ارز دیجیتال کامپاند که یک پروتکل پرداخت وام غیر متمرکز است و با پشتیبانی کوین بیس ایجاد شده است، نیز با افت نزدیک به 22 درصدی در هفت روز گذشته همراه شده است.

دیگر رمزارزهای موجود در این رده‌بندی، تقریباً افت شدیدی را در هفت روز گذشته داشت‌اند، تقریباً می‌توان گفت، همه آن‌ها بالای 20 درصد افت کرده‌اند. در دیگر رمزارزهای برتر نیز شاهد ریزش بوده ایم، از جمله؛ دوج کوین 17 درصد، شیبا اینو 15 درصد، کاردانو 12 افت  کرده اند. در واقع همچنان دلیل مشخصی برای افت سنگین رمرزارزها مشاهده نمی‌شود، اما همان‌طور بهانه‌هایی برای صعود ناتمام قیمت کریپتوها در دوره‌های صعودی گذشته، منتشر شده بود. دو چند ماه گذشته بازار کریپتو وزن بیشتری را به اخبار منفی می‌دهد و با آمدن هر خبر منفی از اقتصاد جهانی، این بازار دچار شک می‌شود.

رکدام رمزارزها در هفته گذشته بیشترین ریزش را داشتند؟

قیمت بیت‌کوین درهفت روز گذشته. منبع:  Tradingview

شاید مهمترین اخبار به آمار کلان اقتصادی، به خصوص از اقتصاد آمریکا مرتبط باشد. در حالی‌که بیت‌کوین در روزهای اوج کرونا و با سیگنال‌های تورمی شروع به رشد کرد، حالا با عبور از کرونا و بهبود وضعیت اقتصاد جهانی ممکن است، از تب و تاب قبلی بیفتد. در هفته گذشته نیز، اعلام فروش 75 درصد از بیت‌کوین‌های تسلا و اخبار ناشی از افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدارل رزور، دلایل خوبی برای رخ دادن این ریزش بودند

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.