لباس‌هایی محلی که مد و لباس ایران را مدیونِ خود کردند!

کارشناسان مد و لباس با استناد به اسناد تاریخی پیشینه مد و لباسِ اصیل ایرانی را نشأت گرفته از سیستان و بلوچستان و تمدن شهر سوخته می‌دانند؛ لباس‌هایی که نوع زنانه آنها توانستند تا فرسنگ‌ها دورتر و جایی در میانه شبه قاره هند در قالب «ساری» در پوشش زنان هندی نمایان شوند، اما در ایران بیشتر به خاطر برخی مناسبت‌های خاص از کُمد بیرون آورده می‌شوند!

به گزارش اقتصاد جوان نیوز ، لباس‌های محلی رسالت انتقال فرهنگ و آداب و رسوم نسل‌های گذشته به روزگار فعلی را به دوش می‌کشند. یک وظیفه مهم که طی سالیان اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است به شکلی که تقریبا می‌توان گفت به جز برخی مراسم‌های سنتی، همه مردم در شهرهای مختلف را به سمت پوشیدن لباس‌های یک‌شکل سوق داده است و دیگر یک مسافر یا توریست در بدو ورود به هر شهر با پوشش اصیل آن منطقه مواجه نمی‌شود.

بر همین اساس اقتصاد جوان  در هفتمین شماره از پرونده‌ای با عنوان «فرهنگ پوشاک اقوام ایرانی» به معرفی لباس‌های محلی سیستانی‌ها پرداخته است؛ لباس‌هایی اصیل که از قسمت‌های متفاوتی تشکیل شده و نشان از تمدن و اصالت چندین هزار ساله مردم سیستان دارد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.