انتقاد ایلان ماسک از ارزهای فیات و حمایت از رمز ارزها

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز، ایلان ماسک که به‌عنوان یکی از شخصیت‌های مهم دنیای رمزارزها شناخته می‌شود، در پست جدید خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به انتقاد از ارزهای فیات که پشتوانه بانک مرکزی دارند، پرداخت. همچنین، رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب «پدر پول‌دار، پدر فقیر» پدر پولدار، بارها درباره خطرات سرمایه‌گذاری روی دلار آمریکا هشدار داده است.

حمایت ایلان ماسک از رمزارزها و انتقاد از ارزهای فیات

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس، در پست جدید خود از ارزهای فیات (پول بی‌پشتوانه) انتقاد کرد و آن‌ها را کلاهبرداری خواند.

وی در پاسخ به پستی که درباره کلاهبرداری‌های همه‌گیر صحبت کرده بود، اعلام کرد که ارزهایی که پشتوانه دولتی دارند، کلاهبرداری هستند و امکان اعتماد به این نوع ارزها وجود ندارد.

ارز فیات رمز ارز ایلان ماسک

این اولین باری نیست که ماسک نسبت به ارزهای فیات، ابراز نگرانی کرده است.

او در توییت‌های سال 2021 خود نیز در این باره گفته بود: «مبارزه اصلی میان ارزهای فیات و رمزارزهاست. من از رمزارزها حمایت و پشتیبانی می‌کنم».

وی همچنین در یکی از کنفرانس‌های بیت‌کوین‌محور در آن سال نیز حمایت خود از بیت‌کوین و رمزارزها را اعلام کرده بود. با این وجود، بر اساس گزارش فایننشال تایمز، پلتفرم X که متعلق به ایلان ماسک است، قصد دارد در ابتدا امکان جابه‌جایی ارزهای فیات را میان کاربران ممکن کند و تراکنش‌های رمزارزی را در اولویت بعدی قرار داده است.

تفاوت میان ارزهای فیات و بیت کوین

برخلاف ارزهای فیات، بیت‌کوین عرضه محدود 21 میلیونی دارد و به‌صورت غیرمتمرکز در شبکه بلاکچین در گردش است. همین مسئله باعث استقلال آن از دولت‌ها و سیاست‌های پولی می‌شود. دولت‌ها امکان دسترسی و توقیف بیت کوین‌های شهروندان را ندارد، اما چنین مسئله‌ای برای ارزهای فیات در بحران سال 2013 یونان رخ داد. ارزهای فیات توسط بانک‌های مرکزی منتشر می‌شوند و می‌توانند ارزش و قدرت خود را در طول زمان از دست دهند. مازاد عرضه ارزهای فیات می‌تواند باعث ایجاد ابرتورم در اقتصاد هر کشور شود.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.