جولان شرکت‌های ورشکسته خارجی در پالایشگاه اصفهان/ وزیر نفت به پرونده پترومشعل ورود کند

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز به نقل از  انرژی پرس، ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که پالایشگاه نفت اصفهان برای تامین تجهیزات پروژه‌ RFCC از یک شرکت ورشکست‌شده‌ی ایتالیایی با واسطه‌های عمان‌نشین خرید انجام می‌دهد. بسیاری از بسته‌های خرید بزرگ طرح توسعه‌ی پالایشگاه اصفهان از این شرکت انجام شده است.  

“ماجرا مادامی تاسف برانگیز میشود که شرکت KNM مالزی مالک شرکت ورشکست شده هاتسون FBM- HOTSON را با زیان هنگفت به شرکتی به نام Petromat امارات، ثبت شده در مناطق آزاد ابوظبی، می فروشد. 

در این میان نیز همزمان شرکت پترومشعل ایران  به عنوان نماینده‌ی پترومت و یا شاید مالک آن؛ توسط کارفرما به فهرست تامین‌کنندگان پکیج‌های اصلی طرح توسعه پالایشگاه افزوده می‌شود.”

مطالبه گری و روشن سازی افکار عمومی از جمله وظایف رسانه های ارتباط جمعی است چرا که از این طریق شفافیت برای مردم به اثبات می رسد و مطالبی که باعث تشویش میگردد برای همگان شفاف سازی می شود
امیدواریم که مسئولین امر با روشنگری پاسخ افکار عمومی در این موضوع را بدهند . این سوالات نیز در انرژی پرس مطرح شده و رسانه اقتصاد جوان نیز امیدوار است با پاسخ مسئولین در شفاف سازی افکار عمومی تاثیر گذار باشد

در این‌باره چندین پرسش مطرح است، براساس چه معیارهایی یک شرکت ورشکست شده‌ی دست چندم ایتالیایی بالاتر از دو شرکت معتبر کره‌ای و دو سازنده‌ی بزرگ چینی قرار گرفته است؟

مبنای انتخاب فنی چیست ؟

رزومه‌ی این شرکت در ایران و فعالیت‌هایش در بخش نفت و گاز تاکنون چه بوده است ؟

نکته دیگر این است که شرکت پترومشعل با کدام سابقه‌ی کاری و با کدام رزومه کاری بالاترین امتیاز فنی در مناقصات اصفهان را کسب کرده است؟

فرآیندهای خرید و سفارش پکیج پروژه‌ی استراتژیک تولید بنزین در کشور چگونه تعیین می‌شود ؟ ظاهرا ابهامات و سؤالات زیادی در بخش مهندسی خرید در این مجموعه مطرح است که امیدواریم مسئولان وزارت نفت به آنها پاسخ دهند؟

اقتصاد جوان آمادگی دارد تا پاسخ سوالات مطرح شده را برای روشن شدن افکار عمومی منتشر نماید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.