بیت‌کوین 250 هزار دلاری تا سال آینده؟

به گزارش اقتصاد جوان به نقل از نیوزبیتیسی، تیم دریپر، سرمایه‌گذار میلیاردر مشهور، با پیش بینی صعودی اش در مورد بیت کوین، باری دیگر توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. دریپر علیرغم نادیده گرفتن پیش بینی قبلی خود در سال 2018، جایی که پیش بینی کرد بیت کوین تا سال 2022 به 250000 دلار خواهد رسید، همچنان بر اعتقاد خود به پتانسیل بیت کوین ثابت قدم است.

بیت کوین تا سال 2025 به 250000 دلار می رسد
در مصاحبه اخیر بلومبرگ، دریپر ابتدا پیش‌بینی اشتباهش را به شوخی تأیید کرد و گفت: «خب، نمی‌دانم اگر آن پیش‌بینی نادرست بوده است، چرا هنوز کسی به من گوش می‌دهد.» با این حال، این پیش‌بینی نادرست ، خوش‌بینی او نسبت به بیتکوین را کاهش نداده است. دریپر قیمت پیش بینی خود را دو برابر می کند و اظهار دارد که بیت کوین تا سال 2025 به مرز یک چهارم میلیون دلار خواهد رسید.

دریپر به دلیل عدم تحقق پیش‌بینی قبلی خود، به قضاوت نادرستی که از موضع محافظه‌کارانه دولت ایالات متحده در مورد مقررات ارزهای دیجیتال داشته است، اشاره می‌کند. با این حال، او بر پذیرش فزاینده بیت کوین در کشورهای دارای ارزهای بی ثبات تاکید می کند.

دریپر به علاقه مندی فزاینده انجام تجارت با استفاده از بیت کوین نسبت به ارزهای سنتی مانند دلار آمریکا اشاره می کند، به ویژه در مناطقی که دلار اغلب با فعالیت های مجرمانه همراه است. چشم انداز او برای بیت کوین فراتر از یک دارایی سرمایه گذاری است. او آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن بیت‌کوین به یک ارز قابل قبول جهانی تبدیل می‌شود و اساساً تراکنش‌های مالی را متحول می‌کند.

دریپر خاطرنشان کرد:

در واقع فکر می‌کنم لحظه‌ای فرا می‌رسد که می‌توانم غذا، لباس و خانه ام را با بیت‌کوین بخرم و مردم دیگر دلار نمی‌خواهند.

شایان ذکر است که تیم دریپر همچنین یک “تغییر متحول کننده” در چشم انداز مالی جهانی را پیش بینی می کند، جایی که عرضه محدود بیت کوین و مقاومت در برابر مداخله سیاسی آن را به یک ارز انتخابی قابل اعتمادتر و با ثبات تر تبدیل می کند.

دریپر شباهتی را بین مسیر رشد بیت کوین و مراحل اولیه مایکروسافت می بیند و رشد بیت کوین را به عنوان یک پلتفرم مرکزی برای نوآوری های مالی متنوع، به ویژه در حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن های غیرقابل تعویض (NFTs) پیش بینی می کند، که او از آنها به عنوان بخش هایی کوچکتر از یک سیستم مالی غیرمتمرکز و گسترده یاد میکند.

**ان اف تی (NFT) چیست؟ به زبان ساده میتوان گفت ان اف تی بخشی از دنیای ارز های دیجیتال بوده و همانند یک سند دیجیتالی عمل میکند که نشان دهنده مالکیت یک محصول است. در حال حاضر بیشتر در زمینه هنر کاربرد دارد. هنرمندان اثرات هنری دیجیتالی( نقاشی دیجیتال) خلق میکنند و اطلاعات مربوط به آن از جمله نام خالق اثر، تاریخ خلق اثر، قیمت فروش و…. را بصورت آنلاین و به کمک فناوری بلاکچین ثبت میکنند. توجه داشته باشید که این اطلاعات به هیچ عنوان قابل تغییر یا حذف شدن نیستند و بدین ترتیب حقوق هنرمند خالق اثر تمام و کمال حفظ میشود. سپس این سند خرید و فروش میشود که معمولا با نوسانات قیمت همراه است**

**Defi  چیست؟دیفای در حقیقت سرویس مالی همانند بانکداری، وام دهی و وام گیری و سرویس های معاملاتی میباشد که بصورت غیرمتمرکز ، بدون نیاز به موسسات واسطه و بصورت کاملا مستقیم بین طرفین و با  کمک فناوری بلاکچین انجام میشود.**

بزرگان دنیای ارزدیجیتال پیش بینی های یکسانی در مورد بیتکوین دارند

پیش‌بینی‌های جسورانه دریپر منعکس‌کننده پیش‌بینی‌های سایر چهره‌های صنعت مانند آنتونی اسکاراموچی، بنیانگذار صندوق سرمایه گذاری تامینی اسکای بریج Skybridge است، که پیش‌بینی می‌کند بیت کوین می‌تواند به 400000 دلار برسد، یعنی نزدیک به نیمی از ارزش بازار طلا. این پیش‌بینی افزایش ده برابری احتمالی را نشان می‌دهد و چشم‌انداز دارایی‌های دیجیتال را به‌طور چشمگیری تغییر می‌دهد.

در همین حال، نفوذ بیت کوین نیز در امور مالی سنتی احساس می شود. داده های اخیر JP Morgan نشان می دهد که سرمایه قابل توجهی به صندوق های بیت کوین وارد شده است. در مقابل، صندوق‌های قابل معامله در بورس طلا (ETF) نیز بصورت همزمان خروج سرمایه را تجربه می‌کنند که نشان‌دهنده تغییر اولویت سرمایه‌گذار از دارایی‌های سنتی به دیجیتال است.

btc

در میان این تحولات، عملکرد بازار بیت کوین همچنان انعطاف پذیری و رشد

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.