نمایشگاه در سالهای گذشته

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، در ابتدای  نشست خبری 2023  سردار ناصر یزد آبادی، معاون هماهنگ‌کننده بنیاد تعاون فراجا گفت: همه‌ساله در مهرماه نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی امنیتی و ایمنی (ایپاس) با هدف عرضه و ارائه فناوری‌های نوین در عرصه امنیت و ایمنی و فعالیت‌های پلیسی برگزار می‌شود. محیطی برای عرضه جدیدترین فناوری‌ها و نوآوری‌ها در این عرصه توسط خلاقان و فعالان این عرصه و همچنین تولیدکنندگان است.
وی افزود: با پیشرفت دانش و فناوری، مخلان آسایش و امنیت جامعه نیز پیشرفت می‌کنند که مقابله با این افراد و آگاهی از روش‌ها و شگردهای آن‌ها نیاز به نوآوری و رشد در این زمینه دارد که این نمایشگاه فرصتی برای ارائه و آشنایی با تولیدات و نوآوری‌ها در این زمینه است. همچنین در راستای افزایش دانش و اطلاعات فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه نیز نشست هایی برنامه‌ریزی‌ شده تا آخرین دستاوردها و داده‌ها در این عرصه در اختیار این افراد قرار گیرد.
به گفته یزد آبادی، ایپاس فرصتی برای علاقه‌مندان در این زمینه است تا ایده‌های خود را به مرحله اجرا برسانند؛ در سال گذشته حدود ۶۰ شرکت دانش‌بنیان برای ارائه محصولات جدید و دستاوردهای خود در نمایشگاه حضور داشتند که امسال هم با استقبال خوبی از سوی این شرکت‌ها مواجه شد.
معاون هماهنگ‌کننده بنیاد تعاون فراجا با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال از کشور چین نیز ۶ شرکت و بسیاری از نمایندگی‌های شرکت‌های بین‌المللی مختلف برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: تلاش ما این است که با افزایش بهره‌مندی از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی دستاوردهای آنان در این حوزه بتوانیم قدمی در راستای ارتقا و بهبود ظرفیت تولیدات داخلی و پاسخ به نیازهای فراجا و سایر نهادها برداریم.
یزد آبادی در ادامه تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و چشم‌اندازهای در نظر گرفته‌شده، در افق ده سال آینده وضعیت مناسب و جایگاه قابل‌توجهی را در زمینه تولید ملی تجهیزات این حوزه خواهیم داشت.
ارائه ۶۰۰ قلم کالا در ایپاس امسال
رضا اصغریان مدیرعامل ناجی پاس و دبیر اجرایی این نمایشگاه نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه ایپاس از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، درباره اهداف هشتگانه برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: به‌روزرسانی، ارتقا کمی و کیفی، استفاده از فناوری‌های روز دنیا در این حوزه، ترویج فرهنگ بهره‌گیری از تجهیزات بین عامه مردم، حمایت از نخبگان و مخترعین این حوزه، حمایت از تولید داخلی، ساماندهی فعالان حوزه تجهیزات پلیسی، ایمنی امنیتی، مدیریت ظرفیت‌های بالقوه در این حوزه و حذف واسطه‌ها را می‌توان اهداف هشتگانه نمایشگاه ایپاس امسال عنوان کرد. نمایشگاه ایپاس تلاش کرده تا آخرین فناوری‌های نوین را در حد امکان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهد که به لطف خدا رشد تحقق این اهداف قابل‌قبول است.
وی افزود: این نمایشگاه فرصتی است برای تعامل بین تولیدکنندگان و ارائه‌کنندگان این تجهیزات و مصرف‌کنندگان که عموماً نهادها و شرکت‌های بزرگ هستند. همان‌طور که در جریان هستید، در سال‌های اخیر با توجه به وضع تحریم‌ها، رشد واردات کاهش‌یافته و این امر موجب شد تا تولیدات این حوزه از سوی فعالان داخلی ازنظر مالی و کیفیت تقویت و بهبود چشمگیری داشته باشد.
اصغریان در ادامه توضیح داد: امسال ۲۲۱ شرکت در فضایی به مساحت حدود ۲ هزار مترمربع به‌صورت مسقف و روباز، تولیدات خود را ارائه خواهند کرد که از این تعداد ۲۵ درصد شرکت‌های تولید داخل و دانش‌بنیان هستند. مثل هرسال ۱۶ گروه کالایی در نمایشگاه ارائه می‌شود که شامل ۶۰۰ قلم کالا می‌شود.

به گفته وی، کالاهای وارداتی در نمایشگاه شامل ۳۵ برند از ۱۶ کشور دنیا است که از طریق ۱۶ نمایندگی ارائه می‌شود. همچنین با هماهنگی معاونت علمی ریاست جمهوری ۱۵ هیات تجاری از نمایشگاه بازدید خواهند داشت. علاوه بر این با هماهنگی انجمن مدیریت کیفیت ایران نیز برای برگزاری ۵ نشست علمی برنامه‌ریزی‌شده است و با توجه به اینکه سال گذشته نشست های علمی متعددی برگزار و با استقبال خوبی همراه شد، امسال نیز ۵ نشست علمی با عناوین کیفیت، ایمنی، امنیت، نشست اتیکت حرفه‌ای برای مذاکره موفق، نشست بررسی شاخص‌های کیفی دوربین‌های صنعتی، نشست ارزیابی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و افزایش بهره‌وری سازمان‌ها بر اساس اصلاح فرآیندها را خواهیم داشت.
مدیرعامل ناجی پاس با اشاره به اینکه تا به امروز از بین ۲۰۰ اثر ارسالی، ۵۸ اثر انتخاب‌شده است، افزود: برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز برنامه‌ریزی‌شده که پیش‌ازاین با استقبال خوبی مواجه شده بود و امسال تمام تلاش خود را به کار گرفته تا باکیفیت بالاتری برگزار شود. همچنین اتاق گفتگوهای تجاری که از سال گذشته راه‌اندازی شد را امسال نیز خواهیم داشت اما با این فرق که تمام تلاش خود را به کار گفته تا با حضور بیشتر مسئولان ازنظر کیفی ارتقا پیدا یابد.
وی در پایان اظهار کرد: ۲۰ رده پلیس اعلام آمادگی کرده تا در نمایشگاه حضورداشته و علاوه بر ارائه دستاوردهای خود، خدمات قابل‌ارائه به مردم را در نمایشگاه معرفی و ارائه نمایند. لازم به ذکر است، ارزیابی کنترل کیفی نمایشگاه بخشی بود که در سال‌های قبل کمرنگ‌تر بود که با رشد و پیشرفت این بخش شاهد ارتقا تحقق اهداف از برپایی این نمایشگاه باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری نمایشگاهی ایران ( ایفنا)، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی امنیتی و ایمنی (ایپاس) محیطی برای عرضه جدیدترین لوازم و تجهیزات پلیسی و امنیتی و فناوری‌های جدید و فرصتی است برای کسانی که علاقه‌مند در این زمینه بوده و ایده‌هایی برای تولید دارند. گفتنی است نمایشگاه ایپاس از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.