نمایشگاه بین المللی تجهیزات پلیسی ، امنیتی و ایمنی تهران (ایپاس) آغاز به کار کرد

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پلیس ایمنی و امنیت تهران (ایپاس) از ۳۰ مهر تا ۳ آبان ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کشور و سردار «محمدقاسم ناظر» مدیر عامل بنیاد تعاون فراجا آغاز به کار کرد.

به گزارش اقتصاد جوان، هدف از برگزاری نمایشگاه تجهیزات پلیس، ایمنی و امنیت تهران معرفی جدیدترین دستاوردها و فناوری های مرتبط با حوزه حفاظت و اجتماعی است و تعامل بیشتر بین تولید کنندگان تجهیزات و مسئولان حفاظت و امنیت است.
در این نمایشگاه تجهیزات ایمنی شهری و ترافیکی تا فناوری های پیشرفته در زمینه تحقیقات ،جنایی، کامپیوتر و شبکه سخت افزارهای برق و الکترونیک، سامانه های هوشمند فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای، ملزومات نور و تصویر، سیستم های مبتنی بر ماهواره، سیستمها و تجهیزات امنیتی و حفاظتی ترافیک کنترل تردد و راه بند و سایر موارد به نمایش گذاشته می شود.
از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه بروزرسانی توسعه و ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات پلیس، استفاده از فن آوری های روز جهان با هدف تسهیل و تسریع در ماموریت های محوله و ارتقاء توانمندی و فناوری های پلیسی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم، گسترش فرهنگ استفاده از تجهیزات امنیتی و ایمنی در سطح جامعه به منظور کاهش حوادث ، سوانح و خسارات ناشی از آن، آشنایی فعالان حوزه ایمنی و امنیت در بخش های دولتی و خصوصی با آخرین فن آوری های و لوازم و تجهیزات پلیسی امنیتی و ایمنی است.
این نمایشگاه در ۲۳ هزار متر مربع برپا شده است که ۲۲۰ شرکت خدمات مختلف را ارایه می کنند.
برگزاری مانورهای پلیس در تعقیب و گریز، اجرای توانمندی رهایی گروگان و بدرقه متهم به مرکز تربیت و عملیات سگ های کار آزموده از دیگر بخش های این نمایشگاه است.
علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۸ به نمایشگاه مصلی تهران مراجعه کنند.

آماده تبادل و انتقال تجربه در مجموعه انتظامی به سایر کشورها هستیم

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در حوزه انتظامی کشور سیستم های دانش بنیان را ایجاد کرده ایم که تولید داخلی است آماده تبادل و انتقال تجربه به سایر کشورها هستیم.
به گزارش پایگاه اقتصاد جوان، سردار قاسم رضایی امروز در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پلیس ایمنی و امنیت تهران (ایپاس) از ۳۰ مهر تا ۳ آبان ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی اظهار داشت: آمادگی خود را به نمایندگان کشورهای دیگر که در این نمایشگاه حضور دارند اعلام می کنیم.
وی افزود: مجموعه انتظامی آماده ارتقای تعاملات در حوزه فناوری است و افتخار دارد که بگوید پس از انقلاب اسلامی پلیسی در تراز انقلاب اسلامی قرار گرفته است و این تجهیزات در راهبرد روابط کاری با سایر کشورها مورد استفاده قرار گیرد.
وی تاکید کرد: آرامش و آسایش در جهان جزو آرمان های انقلاب اسلامی است.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در اوایل ایجاد سازوکار این نمایشگاه در سال های گذشته، تولیدهاخارج از مرزها بود گفت: امروز افتخارمان این است که تولید داخلی و قابل رقابت با سایر جهان است، در سال های اخیر از ابزارهای ایمنی و امنیتی بهره مند شدیم.
وی با اشاره به راهبردهای پلیس جمهوری اسلامی گفت: در ایران پلیس از مردم، برای مردم و در خدمت مردم است تابلوی پلیس،مردم محور است که برگرفته از آرمان انقلاب اسلامی است ضمن اینکه آسایش و آرامش مردم ماموریت اصلی پلیس است و تمام ابزار و راهبرد را در راستای جلب رضایت مردم قرار می دهد که همسو با جلب رضایت خداوند است.
رضایی با بیان اینکه پلیس هوشمند پیشگیرانه است گفت: پلیس در راستای پیشگیری از جرم است ضرورت دارد که ابزارهای خود را به روز کنیم در این سال ها که تحریم های ظالمانه داشتیم فرصت برای تولید کنندگان داخلی فراهم شد، ایران به کل جهان پیام می دهد که از تحریم و تهدید می توان فرصت ساخت، اکنون تمام نیازهای کشور را تامین می کنیم و خللی در تولید نیازهای پلیسی در کشور نداریم اما رقابت پیشرو را می بینیم.
وی بیان داشت: این نمایشگاه، ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان شرکت های داخلی و خارجی است کشورهای دیگر می توانند از ظرفیت این نمایشگاه استفاده کنند.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به وظیفه مساله شناسی پلیس گفت: امکان دارد برخی از اقدامات و تجهیزات نسبت به قبل متفاوت باشد که این امر به خاطر مسایل مختلف است .
وی گفت: در مدیریت مرزها، جاده ها و اماکن جمعیتی توانسته ایم از ظرفیت بنیاد تعاون استفاده کند امروز متولی برگزاری نمایشگاه بنیاد تعاون است که بیش از یکسال برگزاری نمایشگاه را در دستور کار قرار داده است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.