• امروز : جمعه, ۵ دی , ۱۴۰۴
کل 8434 امروز 0

اخبار ویژه

خاطره ۱۶۳ ساعت قطعی کامل اینترنت ایران مادران صاحب پژو ۲۰۷ می شوند+جزئیات آیا رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی و سبک هم به گواهینامه نیاز دارد؟ برای آرتین، برای معصومیتش: پدر .. مادر .. برادر .. پر کشیدند دیدار اعضای عالی انجمن صنعت ورزش  کشور با نماینده آیت ﷲ العظمی سیستانی برگزاری مسابقات قهرمانی بانوان تای‌کیک‌بوکسینگ استان هرمزگان در بندرعباس رزمایش «یلدای فاطمی» در بنیاد آبشار عاطفه‌ها؛ اهدای جهیزیه و بسته‌های معیشتی به نوعروسان و مهرجویان تأمین مالی بیش از ۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در لرستان توسط بانک مسکن بانک سپه پس از ادغام بالغ بر 1200 همت تسهیلات به تولید‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و عموم مردم پرداخت کرده است آمادگی پلیس ایران برای پذیرش دانشجویان ارشد و دکتری از تاجیکستان سالانه بیش از یک میلیون نفر از خدمات پزشکی هسته‌ای در کشور بهره‌مند می‌شوند اکبرپور: استقلال برتری خود را نشان داد / با یک گل نمی‌توان درباره نازون قضاوت کرد اروپایی‌ها چقدر پول نقد همراه دارند؟ اختلاف معنادار شمال و جنوب اروپا

0

خیز بلند ایران؛ مسیر طلایی قطارهای چین به اروپا از دل ایران می‌گذرد!

  • کد خبر : 32988
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۴ - ۲۰:۰۳
خیز بلند ایران؛ مسیر طلایی قطارهای چین به اروپا از دل ایران می‌گذرد!

ایران با قرارگرفتن در قلب کریدورهای ترانزیتی منطقه و رشد بی‌سابقه عبور قطارهای چینی، جایگاه خود را به‌عنوان مهم‌ترین مسیر شرق–غرب تثبیت کرده است؛ مسیری که اکنون در توافق شش‌جانبه ریلی، محور جدید حمل‌ونقل منطقه‌ای نام گرفته است. به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان، شهریار نقی‌زاده، مدیرکل بازرگانی خارجی راه‌آهن، با اشاره به شکل‌گیری توافق شش‌جانبه […]

ایران با قرارگرفتن در قلب کریدورهای ترانزیتی منطقه و رشد بی‌سابقه عبور قطارهای چینی، جایگاه خود را به‌عنوان مهم‌ترین مسیر شرق–غرب تثبیت کرده است؛ مسیری که اکنون در توافق شش‌جانبه ریلی، محور جدید حمل‌ونقل منطقه‌ای نام گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان، شهریار نقی‌زاده، مدیرکل بازرگانی خارجی راه‌آهن، با اشاره به شکل‌گیری توافق شش‌جانبه ریلی میان ایران، چین، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان و ترکیه اعلام کرد که ایران در نقطه اتصال مهم‌ترین کریدورهای منطقه‌ای قرار دارد و اکنون به محور اصلی شبکه حمل‌ونقل شرق–غرب تبدیل شده است.

او در گفت‌وگو با برنامه «سکه صبح» رادیو اقتصاد توضیح داد که ایران در تقاطع دو کریدور راهبردی شرق–غرب و شمال–جنوب واقع شده و همین موقعیت موجب جذابیت مسیر ایران برای حمل‌ونقل کالاست. به گفته وی، زمان حمل‌ونقل و هزینه تعرفه‌ای دو مؤلفه اصلی انتخاب مسیر از سوی صاحبان کالا هستند و این عوامل، ایران را به گزینه‌ای رقابتی تبدیل کرده است.

نقی‌زاده با اشاره به توافقات اخیر با چین افزود: نخستین قطار باری از شهر شی‌آن وارد بندر خشک آپرین شد و اکنون چهلمین قطار چینی نیز در مسیر ایران قرار گرفته است. او این رشد را بی‌سابقه دانست و اعلام کرد که در هفت‌ماهه نخست امسال، ۴۰ قطار ترانزیتی از چین وارد ایران شده‌اند.

مدیرکل بازرگانی خارجی راه‌آهن همچنین از ورود اولین قطار ترانزیتی ترکیه به افغانستان با عبور از خاک ایران خبر داد؛ اقدامی که به گفته او گام مهمی برای تقویت همگرایی منطقه‌ای محسوب می‌شود.

وی یکی از مزیت‌های بزرگ مسیر ایران را هم‌عرض بودن ریل ایران با چین و اتحادیه اروپا (۱۴۳۵ میلی‌متر) عنوان کرد؛ مزیتی که برخلاف کشورهای آسیای مرکزی، نیاز به تعویض بوژی یا واگن در مرزها را از بین می‌برد و زمان سیر را کاهش می‌دهد.

او گفت در توافق شش‌جانبه‌ای که در ترکیه منعقد شد، کشورهای عضو متعهد شده‌اند تا تعرفه‌های واحد و رقابتی تعیین کنند، زمان حرکت قطارها را کاهش دهند، هزینه‌های گمرکی را پایین بیاورند و زیرساخت‌های ریلی خود را برای افزایش ترانزیت آماده کنند.

نقی‌زاده با اشاره به افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی ایران از ۹ درصد به ۱۴ درصد تأکید کرد که موقعیت راهبردی ایران به‌گونه‌ای است که امکان حذف آن از مسیرهای ترانزیتی وجود ندارد.

او ابراز امیدواری کرد با اجرای توافقات استانبول، بخش مهمی از ترانزیت بین‌المللی بار از مسیر ایران انجام شود و منافع اقتصادی قابل‌توجهی برای کشور به همراه داشته باشد.

/مهر

لینک کوتاه : https://eghtesadejavannews.ir/?p=32988
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای خیز بلند ایران؛ مسیر طلایی قطارهای چین به اروپا از دل ایران می‌گذرد! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.