پیش بینی قیمت بیت کوین با افزایش عدم‌اطمینان در معامله‌گران

به گزارش اقتصاد جوان نیوز همزمان با بلاتکلیفی در بازار ارز دیجیتال، کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۳ که به عنوان بزرگترین گردهمایی جهانی بیت کوین شناخته می‌شود، این هفته در میامی با حضور شرکت‌کنندگان کمتری نسبت به سال‌های گذشته آغاز شد.

در حالی که برگزارکنندگان انتظار داشتند امسال حدود ۱۵ هزار شرکت‌کننده داشته باشند، این رویداد در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۵ هزار شرکت‌کننده داشت.

در کنفرانس Bitcoin2023 امروز در میامی، MicroBT، تولیدکننده پیشرو تجهیزات استخراج بیت کوین، از سه دستگاه استخراج جدید رونمایی کرد. در میان بحث‌های جاری پیرامون مصرف انرژی قابل توجه دستگاه‌های ماینر، تمرکز اصلی این شرکت، استفاده از منابع انرژی پایدار بود. این شرکت در گفنگوی خبری خود بر نیاز به ارتقای منبع انرژی جهت استخراج بیت کوین با جستجو در گزینه‌های جایگزین سبزتر با توجه به بحران انرژی و تأثیر آن بر گرم شدن کره زمین تاکید کرد.

در این رویداد، امسال سخنرانان برجسته‌ای مانند مایکل لوئیس و رقیب ریاست جمهوری ایالات متحده رابرت اف کندی حضور داشتند. با این حال، میزان مشارکت کم مردم به زمستان فعلی رمزارزها نسبت داده می‌شود که این صنعت را تحت تأثیر قرار داده است.

یکتانت

گردهمایی‌های مانند بیت کوین ۲۰۲۳ نقش مهمی در تقویت شبکه و تسهیل ارتباطات حضوری بین متخصصان در فضای دارایی‌های دیجیتالی ایفا می‌کند زیرا بازار ارزهای دیجیتال همچنان در حال تکامل است.

با وجود این، کاهش علاقه نهادها و سرمایه‌گذاران به کنفرانس Miami Bitcoin 2023، در مقایسه با سال‌های گذشته، بر ارزش این ارز دیجیتال در روز جمعه تأثیر داشت.

در طول کنفرانس بیت کوین 2023 در میامی، مایکل سیلر فاش کرد که MicroStrategy به طور فعال در حال بررسی استفاده از Ordinals برای توسعه برنامه است.

سیلور تاکید کرد که کسب‌وکارها در حال حاضر از امنیت کافی در مقایسه با بیت کوین برخوردار نیستند و استفاده از قابلیت‌های آن به طور بالقوه می‌تواند سطح جدیدی از امنیت را فراهم کند که در حال حاضر در دسترس شرکت‌ها نیست. اظهارات سایلر به کاهش بخشی از فشار فروش روی بازار ارز دیجیتال کمک کرد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت‌کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

این ارز دیجیتال در حال حاضر در قیمت ۲۶ هزار و ۹۰۰ دلار معامله می‌شود که در روز جمعه کاهش ۱.۲۰ درصدی را تجربه کرده است. در ابتدای روز، افزایش تقاضا برای مقررات در ارزهای دیجیتال و کاهش علاقه فعالان به کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۳ میامی، بر بزرگترین ارز دیجیتال بازار اثر منفی گذاشت.

با این حال، اظهارات مثبت مایکل سایلر درباره بیت کوین به تقویت روند قیمت کمک کرد. بیت کوین در حال حاضر با مقاومتی در مرز ۲۷ هزار و ۲۰۰ دلار مواجه است و صعود موفقیت‌آمیز قیمت بالای این سطح می‌تواند بیت کوین را تا سطح ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار بالا ببرد.

در طرف مقابل، بیت کوین سطح حمایت مهمی در حدود ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار دارد و شکست قیمت زیر این سطح به طور بالقوه می‌تواند منجر به کاهش آن تا ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار شود.

شاخص قدرت نسبی (RSI) و همچنین شاخص (MACD)، دو شاخص فنی پرکاربرد تحلیلگران، در حال حاضر وضعیت خنثی را در بازار نشان می‌دهند.

قیمت این ارز دیجیتال با نوسان در بالا و پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، وضعیت خنثی را تجربه می‌کند. این مسئله نشان‌دهنده احساسات تقریبا منفعل در بین سرمایه‌گذاران در مورد جهت‌گیری بازار است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.