پیش بینی قیمت بیت کوین / حمایت 26 هزار دلاری حفظ شد

در روزهای اخیر، انتقادات صریح پیتر شیف، اقتصاددان از سیاست‌های فدرال رزرو و اظهارات وی در مورد آینده تورم امریکا، بحث پیش بینی قیمت بیت کوین را با پیچیدگی مواجه کرده است.

نظرات قانون‌گذار ایالات متحده

انتقاد فرانک لوکاس (R-OK) نماینده کنگره ایالات متحده از رویکرد قانون‌گذاری عجولانه و نادرست، گری گنسلر، رئیسSEC بر قیمت بیت کوین تأثیر گذاشته است.

لوکاس در مورد آسیب‌های اقتصادی احتمالی هشدار می‌دهد، زیرا پیامدهای این قوانین فراتر از بخش‌ها است. لوکاس به عنوان یکی از اعضای کلیدی کمیته خدمات مالی مجلس، نگرانی خود را در مورد مقیاس و پیامدهای تغییرات قوانین SEC که بر بازارهای مالی تأثیر می‌گذارد، ابراز می‌کند.

مقررات رمزنگاری متمرکز بر اجرای گنسلر، با پیش‌بینی نظارتی مستمر در این بازار، مورد سرزنش همگان قرار می‌گیرد. بازار همچنان نسبت به اقدامات نظارتی و درگیری‌های قانونی حساس است و بر نوسانات قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد.

نگرانی‌ها درباره سیاست‌های فدرال رزرو و تورم آینده آمریکا

پیتر شیف، اقتصاددان مشهور هشدار می‌دهد که اشتباهات سیاست دو دهه‌ای فدرال رزرو باعث آسیب جدی به بدنه اقتصاد شده و در آینده به نتایج ناگواری منجر خواهد شد.

شیف معتقد است تلاش فدرال رزرو برای مبارزه با تورم، با وجود خوش بینی بازار، محکوم به شکست خواهد بود. او تأکید می‌کند که قدرت اقتصادی کنونی چنین اعتمادی را تضمین نمی‌کند، زیرا فضای حبابی بر اقتصاد کشور غالب است که توسط بدهی‌ها و مصرف بیش از حد، تغذیه می‌شود و در ادامه قوانین اقتصادی متعارف را به چالش می‌کشد.

شیف این تصور را که کاهش رشد اقتصادی تورم را مهار می‌کند، مورد انتقاد قرار می‌دهد و می‌گوید که تورم بیشتر از این سطح خواهد رفت.

وی همچنین تاکید دارد که مهار افزایش قیمت طلای جهانی نیز تحت تأثیر اعتماد نابجای بازار به موفقیت فدرال رزرو در کنترل تورم است. از منظر وی، این موضوع کاملا رد و تورم هنوز مهار نشده است.

اظهارات شیف باعث افزایش نگرانی‌ها در مورد تورم در بازار شد و کاهش بیشتر ارزش بیت کوین را محدود کرد.

پیش بینی قیمت بیت کوین
پیش بینی قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال محبوب بیت کوین، از سطح حمایت 25 هزار و 500 دلاری خود بازگشته است. در حال حاضر، پیش بینی قیمت بیت کوین نشان‌دهنده برخی اصلاحات صعودی است که ممکن است آن را به سمت سطح 27 هزار و 400 دلار سوق دهد.

از جنبه مثبت، شکست صعودی قیمت به بالاتر از سطح 27 هزار و 400 دلار می‌تواند بیت کوین را به مرز 28 هزار و 650 دلار برساند. علاوه بر این، بیت کوین ممکن است به طور بالقوه به سطح 30 هزار و 300 دلار نیز صعود کند.

از سوی دیگر، شکست نزولی قیمت در سطح 25 هزار و 450 دلار ممکن است باعث کاهش قیمت بیت کوین تا 24 هزار و 100دلار شود.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.