ارزان فروشی بیت کوین در بایننس آمریکا و توقف برداشت دلاری

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز به‌دنبال ممنوعیت واریز دلاری به شعبه آمریکایی صرافی بایننس و فرصت 10 روزه برداشت دلاری در این صرافی، گپ قیمتی بین قیمت جهانی رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتر، و قیمت در حال معامله در این صرافی ایجاد شده است

گپ 3000 دلاری قیمت بیت کوین در بایننس آمریکا

رمزارز مشهور بیت کوین در شعبه آمریکایی صرافی بایننس (Binance.US) در حال معامله با قیمتی پایین‌تر از قیمت جهانی 30 هزار دلار است. در نهم جولای، کاربران متوجه گپ بزرگی در قیمت بیت کوین شعبه آمریکایی بایننس و قیمت جهانی شدند، به‌طوری‌که هر بیت کوین با 8.5 درصد تخفیف به قیمت 27 هزار 536 دلار در بازار اسپات معامله می‌شد.

دیگر رمزارزها نیز با قیمت پایین‌تر از قیمت جهانی در حال معامله در این صرافی هستند. برای مثال، قیمت اتر، 200 دلار ارزان‌تر از قیمت جهانی و حدود 1695 دلار در حال معامله است. برخی از استیبل‌کوین‌ها نیز به حالت دی‌پگ (انحراف از ارزش دارایی پشتوانه) درآمده‌اند. بزرگترین استیبل‌کوین جهان، تتر با قیمت 0.915 دلار در شعبه آمریکایی بایننس لیست شده است.

بیت کوین بایننس
چارت BTC/USD در بایننس آمریکا (منبع: Binance.US)

فرصتی برای کسب سود؟

با وجود اینکه به نظر می‌رسد تخفیف‌های قیمتی می‌تواند فرصتی برای آربیتراژ باشد، اما اکثر سرمایه‌گذاران امکان کسب سود از این فرصت را ندارد،‌ چرا که این تخفیف تنها زمانی اعمال خواهد شد که رمزارز تخفیف‌دار در مقابل دلار آمریکا مبادله شود. مشکلی که در این صرافی وجود دارد، این است که کاربران بایننس آمریکا از نهم جولای نتوانسته‌اند واریز دلاری جدیدی به حساب خود داشته باشند. این به آن معنی است که خرید رمزارزهای با تخفیف تنها با دلارهای موجود در حساب کاربر ممکن است.

این نگرانی وجود دارد که بایننس آمریکا به‌زودی برداشت دلاری حساب را نیز مسدود کند. این نگرانی باعث شده است که برخی از معامله‌گران رمزارزهای خود را با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار بفروشند، تا معامله خود را ببندند و دلارهای خود را از معامله خارج کنند. بر اساس ایمیل ارسالی از بایننس آمریکا به مشتریان که در توییتر منتشر شده است، آخرین روز برای برداشت دلاری، بیستم جولای تعیین شده است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.