بازار کریپتو و جلسه سمپوزیوم جکسون هول ایالات متحده

به گزارش اقتصاد جوان نیوز : سمپوزیوم جکسون هول قرار است پنجشنبه هفته جاری در وایومینگ ایالات متحده آغاز شود و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) انتظار می‌رود روز جمعه یک سخنرانی در مورد چشم انداز اقتصادی داشته باشد. بازار کریپتو نیز در انتظار این رویداد است.

گفتنی است، فرض معامله‌گران بر این است که پاول از سخنرانی خود برای هدایت بیشتر انتظارات در مورد سیاست نرخ بهره‌فدرال رزرو استفاده کند. برخی پیش‌بینی می‌کنند که پاول بار دیگر موضع جدی‌تری در مورد سیاست های پولی اتخاذ خواهد کرد.

انتظارات درباره تصمیم فدرال رزرو

از جمله‌کسانی که در مورد پاول هشدار داده‌اند، دیوید دوونگ، رئیس تحقیقات نهادی در کوین‌بیس است که در تفسیر اخیر بازار نوشت که صندلی فدرال رزرو احتمالاً نشان‌دهنده نیاز به ادامه افزایش نرخ بهره در ایالات متحده است.

دوونگ گفت: «جروم پاول به احتمال زیاد سعی خواهد کرد رویکرد سنجیده‌تری را در وایومینگ اتخاذ کند. وی تاکید کرد که چرخه‌سخت‌گیری هنوز به پایان نرسیده است.»

دوونگ اضافه کرد که در نتیجه بیت‌کوین ممکن است در کوتاه مدت با مشکل مواجه شود. تصویر تحلیل تکنیکال فعلی نیز افزایش نزول در بزرگترین رمزارز بازار را نشان می‌دهد. دوونگ نوشت: «بیت‌کوین احتمال می‌رود طی چند هفته آینده سطوح حمایتی ۲۰۸۳۰ دلار و ۱۹۲۳۰ دلار آزمایش کند.

احساسات مشابهی نیز توسط تحلیلگران شرکت تجارت ارز دیجیتال QCP Capital مستقر در سنگاپور به ابراز شد، که در به‌روزرسانی اخیر بازار گفتند: «مقامات فدرال رزرو به طور فعالی روایت‌های ناخوشایند درباره بازار را پس می‌گیرند.»

تاتیر فدرال رزرو در بازار کریپتو

سایر فعالان بازار، مانند مایکل کرامر، بنیانگذارMott Capital Management، نیز معتقدند که احتمالاً پاول افزایش نرخ‌ها را اعلام کند، هرچند با سرعتی کمتر.

کرامر در به روز رسانی بازار نوشت، من انتظار دارم که پاول کاملاً واضح بگوید که سرعت افزایش نرخ بهره در آینده ممکن است کند شود، اما آنها باید خیلی بیشتر از این صعود کنند و احتمالاً برای مدتی بالا باقی می‌مانند. وی افزود که پاول باید به وضوح بیان کند که کاهش این نرخ در آینده انجام نمی‌گیرد تا زمانی که مشخص بشود تورم در مسیر نزولی قرار گیرد.

در ادامه وال استریت ژورنال امروز گزارش داد، پس از خروج بسیاری از سرمایه‌گذاران در اوایل تابستان، بازار سهام در ایالات متحده دوباره شاهد جریانهای ورود سرمایه بود.

این گزارش به داده‌های شرکت تحقیقات مالی Refinitiv Lipper اشاره کرد. این شرکت نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در دو هفته گذشته ۱۱٫۷ میلیارد دلار به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله در بورس اختصاص داده‌اند. این گزارش افزود که درآمد شرکت ها نیز بهتر از حد انتظار باقی مانده است. این گزارش همچنین اشاره کرد که تورم در آمریکا از اوج خود کاهش یافته‌و خطر افزایش نرخ های تهاجمی را کاهش داده‌است.

بیت کوین و دیگر دارایی‌های رمزنگاری شده با سهام و سایر دارایی‌‌ها مرتبط هستند. در نتیجه، دارایی‌های رمزنگاری شده معمولاً به‌افزایش نرخ بهره بیشتر از حد انتظار واکنش منفی نشان می‌دهند.

از روز سه‌شنبه، بیت کوین به ۲۱۴۰۲ دلار رسید که ۰٫۶ درصد در ۲۴ ساعت گذشته و ۱۱٫۵ درصد در ۷ روز گذشته کاهش داشته‌است. در همان زمان، اتریوم در سطح ۱۶۰۴ دلار معامله شد که ۲ درصد در روز و ۱۶ درصد در هفته کاهش را تجربه کرده‌است.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.