برتری بیمه ایران در صنعت بیمه کشور با بیش از51 هزار میلیارد ریال ظرفیت مجاز قبولی ریسک

بر اساس جدول منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، شرکت سهامی بیمه ایران با بیش از  51هزارو 132 هزار میلیارد ریال، بیمه پاسارگاد با 13 هزار و 815 میلیارد ریال، بیمه آسیا با 12 هزار و 642میلیارد ریال، بیمه البرز با ‏‏9هزارو 390میلیارد ریال، بیمه کوثر با 8193میلیارد ریال و بیمه دانا با 8122میلیارد ریال ، بالاترین ظرفیت مجاز قبولی ریسک را در بین شرکت‌های ‏بیمه دارا هستند.‏

برتری بیمه ایران در صنعت بیمه کشور

جدول مذکور مطابق با مکمل های آیین نامه نحوه نظارت بر امور بیمه های اتکایی موسسات بیمه مستقیم ( 2/55 برای شرکتهای فعال در سرزمین اصلی و 1/55 برای شرکت های فعال در مناطق آزاد تجاری-صنعتی) تهیه و بروزرسانی شده است.

همچنین لازم به ذکر است ،بیمه گذاران محترم علاوه بر مد نظر قرار دادن ظرفیت مجاز نگهداری، به سطح توانگری مالی شرکتهای بیمه که توسط بیمه مرکزی ج.ا.ایران تایید و اطلاع رسانی شده است نیز به عنوان یکی از معیارهای اصلی توجه نمایند.

گفتنی است بیمه ایران بر اساس اعلام بیمه مرکزی در سطح یک توانگری مالی قرار دارد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.