بیمه کریپتو از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، طبق اعلام یکی از مدیران بیمه کریپتو، بیمه درون زنجیره‌ای از سال ۲۰۱۷ وجود دارد. اما تنها یک درصد از کل سرمایه گذاری‌های رمزنگاری  تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. به این معنی که این صنعت همچنان یک “غول خفته” است. دن تامسون، یکی از مدیران ارشد بیمه پروتکل پوشش غیرمتمرکز InsurAce در گفتگو با کوین‌تلگراف اعلام کرد. تفاوت زیادی بین کل ارزش قفل شده‌(TVL) در پروتکل‌های ارز دیجیتال و مالی غیرمتمرکز (DeFi) و درصد آن ارزش کل قفل شده‌با پوشش بیمه وجود دارد. او در ادمه افزود: «بیمه DeFi یک غول خفته‌است. با کمتر از یک درصد از کل رمزارزهای تحت پوشش و کمتر از سه درصد از DeFi، هنوز فرصت بزرگی در بازار وجود دارد. این موضوع باید محقق شود.»

سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی ممیزی‌های امنیتی قراردادهای هوشمند انجام شده‌است. بیمه درون زنجیره‌ای نیز به عنوان یک راه‌حل مناسب برای حفاظت از دارایی‌های دیجیتال عمل می‌کند.

مطالعه بیشتر:

بزرگترین هک‌های رمز ارزی در مردادماه

اهمیت بیمه کریپتو

تامسون خاطرنشان می‌کند که فروپاشی Terra (LUNA) و گسست Terra USD، نمونه ای از تجربه‌ای را ارائه می‌دهد که چگونه بیمه زنجیره ای می تواند از سرمایه گذاران محافظت کند. و اضافه کرد InsurAce  نزدیک به ۱۲ میلیون دلار به ۱۵۵ متضرر UST پرداخت کرد.

تامسون در مورد اینکه آیا شرکت‌های بیمه سنتی ممکن است در نهایت محصولات مبتنی بر رمزنگاری ارائه دهند. گفت: «اگرچه این موضوع مورد توجه شرکت‌های سنتی قرار گرفته است، اما آن‌ها هنوز به دلیل قوانین و مقررات خود وارد این فضا نشده‌اند.»

خدمات بیمه درون زنجیره‌ای از پروتکلی به پروتکل دیگر متفاوت است. اما بیشتر پروتکل ها از کاربران می‌خواهند آدرس قرارداد هوشمندی را که می‌خواهند برای آن پوشش بدهند، همراه با مبلغ، ارز و دوره زمانی مشخص کنند تا یک مظنه قیمت ارائه شود. بنابراین بسیاری از پروتکل‌ها از یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) و یک توکن استفاده می‌کنند تا به دارندگان توکن اجازه دهند در مورد اعتبارهای ادعایی نظر دهند. از دیگر پروتکل های بیمه زنجیره ای برتر می توان به Nexus Mutual و InSure DeFi اشاره کرد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.