تاریخ عید فطر 1402 اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز عید فطر که یکی از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است که در پایان ماه رمضان و در روز اول ماه شوال جشن گرفته می‌شود. در این روز روزه گرفتن بر مسلمانان حرام و پرداخت فطریه واجب است. در بیشتر کشورهای اسلامی این عید تعطیل رسمی است.

با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۲ شروع اولین ماه رمضان مصادف با روز پنجشنبه ۳ فروردین بوده است، بنابراین تاریخ دقیق عید فطر امسال نیز به شرح زیر است:

تاریخ دقیق عید سعید فطر در تقویم شمسی سال ۱۴۰۲ مصادف با روز شنبه دوم اردیبهشت است.تاریخ دقیق عید سعید فطر در تقویم قمری سال ۱۴۴۴ برابر با روز شنبه اول شوال است.تاریخ دقیق عید سعید فطر (eid al fitr) در تقویم میلادی سال ۲۰۲۳ هم زمان با روز شنبه بیست و دوم آوریل است.

چرا سال ۱۴۰۲ دو تا ماه رمضان دارد؟

ماه رمضان یکی از ماه‌های قمری است و به دلیل اینکه تعداد روزهای سال قمری ۳۵۴ روز و تعداد روزهای سال شمسی ۳۶۵ روز و در سال کبیسه شمسی نیز ۳۶۶ روز است، در نتیجه تاریخ ماه رمضان و دیگر ماه‌های قمری در تقویم ایران ثابت نیست. با توجه به اختلاف تعداد روزهای سال قمری و شمسی، ماه‌های قمری به طور معمول در هر سال ۱۱ روز زودتر از تاریخ سال قبل در تقویم شمسی شروع می‌شوند. عدم ثبات این تاریخ‌ها باعث می‌شود که در هر سال یکی از ماه‌های قمری دو بار تکرار شود مانند سال ۱۴۰۲ که در آن دو تا ماه رمضان داریم.

آیا سال ۱۴۰۲ دو تا عید فطر دارد؟

با توجه به اینکه امسال ماه رمضان اول از سوم فروردین و ماه رمضان دوم از بیست و دوم اسفند شروع خواهد شد، در سال ۱۴۰۲ فقط یک عید فطر خواهیم داشت و عید فطر ماه رمضان دوم مصادف با ۲۳ فروردین سال ۱۴۰۳ خواهد بود. این اتفاق در سال ۱۴۰۴ رخ می‌دهد و در آن سال دو تا عید فطر خواهیم داشت.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.