تداوم آلودگی هوا در تهران، کرج و اراک/ بارش باران در نقاط مختلف کشور

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با اقتصاد جوان نیوز ، با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۱۹ آذرماه) در بخش‌هایی از کرمان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شرق و شمال فارس، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت همچنین در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود. در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: یکشنبه (۲۰ آذرماه) این شرایط در بخش‌هایی از کرمان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دوشنبه (۲۱ آذرماه) در نواحی شمال غرب و غرب و سه‌شنبه (۲۲ آذرماه) در در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی، بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان همچنین اظهارکرد: از امروز تا اواسط هفته آینده در شهرهای کرج، تهران و اراک انباشت غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از امروز تا یکشنبه در شمال شرق و یکشنبه  و دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان، امروز و فردا غرب دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ آذر) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه ( ۲۱ آذر) قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ آذر ) بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان و همدان  با دمای ۸- و ۹- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.