تلاش گاوهای بیت کوین برای بازگشت به روند صعودی ادامه دارد

به گزارش اقتصاد جوان نیوز ، به تازگی، فرانسه تمایل خود را برای اجرای مقررات صدور مجوز سختگیرانه (AML)  و پروتکل‌های شناخت مشتری (KYC) برای شرکت‌های ارزهای دیجیتال و بیت کوین جهت جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم نشان داده است.

همچنین احتمال افزایش نرخ بهره و سرکوب احتمالی دولت در صنعت ارزهای دیجیتال می‌تواند سرمایه‌گذاران را در هفته‌های آینده نسبت به این بازار ناامید کند. علاوه بر این، وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال و نگرانی‌های نظارتی باعث شده است تا ویزا و مسترکارت برنامه‌های ارزهای دیجیتال خود را به تعویق بیاندازند.

ابوظبی محیط تنظیم مقرراتی را برای صنعت کریپتو ایجاد می‌کند

مرکز مالی بین‌المللی در پایتخت امارات متحده عربی، بازار جهانی ابوظبی (ADGM)، چارچوب قانونی جدیدی را برای دارایی‌های دیجیتال معرفی کرده است. این چارچوب شامل ایجاد یک سندباکس نظارتی است تا توسعه دهندگان دارایی‌های دیجیتال را قادر سازد محصولات و خدمات خود را در یک محیط امن آزمایش کنند.

علاوه بر این، دبی «ADGM Spot» را راه‌اندازی کرده است. این پلتفرم یک بازار دارایی دیجیتال است که محیطی امن و تنظیم‌شده را برای کاربران جهت تجارت ارزهای دیجیتال، ارزهای فیات و سایر دارایی‌های دیجیتالی فراهم می‌کند. این حرکت بخشی از هدف امارات برای قرار گرفتن در جایگاه بزرگترین مرکز اصلی برای فین‌تک و نوآوری دیجیتال و ایجاد حضور چشمگیر در بازار جهانی ارزهای دیجیتال است.

امارات در تلاش است تا طیف متنوعی از شرکت‌های دارایی دیجیتال، مانند صرافی‌های دیجیتال، کیف پول‌های دیجیتال و شرکت‌های بلاکچین را با ایجاد فضای نظارتی و مزایای مالیاتی جذاب جذب خود کند.

مقررات سختگیرانه فرانسه

مجلس ملی فرانسه اخیراً لایحه‌ای را با هدف اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تر برای صدور مجوز کسب‌وکارهای جدید ارز دیجیتال به منظور همسویی با مقررات اتحادیه اروپا (EU) تصویب کرده است. این اقدام نشان دهنده تعهد فرانسه به مبارزه با جرایم مالی و محافظت از شهروندان خود در برابر فعالیت‌های غیرقانونی است.

شایان ذکر است که این پیشنهاد با 109 رأی موافق، در مقابل 71 رأی منفی، معادل 39.5 درصد، تصویب شد. این مصوبه پس از تصویب در سنای فرانسه، اکنون به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور واگذار می‌شود.

جالب است بدانیم در آینده، این مقررات جدید چگونه اجرا می‌شوند و چگونه بر بازار ارزهای دیجیتال فرانسه تأثیر می‌گذارند. در حالی که برخی از شرکت‌ها ممکن است برای پیروی از این مقررات جدید تلاش کنند، برخی دیگر آن را فرصتی برای نشان دادن تعهد خود به شفافیت و شیوه‌های تجاری اخلاقی بدانند.

نمودار بیت کوین
روند 4 ساعته بیت کوین

روند قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در حدود 23 – 24 هزار دلار در نوسان است و حجم معاملات 24 ساعته آن در سطح 22.5 میلیارد دلار قرار دارد. بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 1.50 درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر، اتریوم با افزایش 1.25 درصدی در 24 ساعت گذشته، سطح 1650 دلار را در اختیار دارد و حجم معاملات 24 ساعته آن 7.4 میلیارد دلار است.

در نمودار چهار ساعته، بیت کوین در عبور از سطح مقاومت 22 هزار و 750 دلار با مقاومت گاوها مواجه شد. شکست بیت کوین در حفظ قیمت بالاتر از این سطح منجر به اصلاح نزولی شد. در ادامه بیت کوین ممکن است به سمت سطح مقاومت 23 هزار و 800 دلاری پیش برود. اگر این سطح مقاومت برداشته شود، سطح مقاومت بعدی بیت کوین می‌تواند حدود 25 هزار دلار باشد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.