صدور اینماد خودکار برای کسب و کارهای خرد/ تعداد اینمادهای بدون ستاره

«امین کلاهدوزان» درباره تعداد اینمادهای صادر شده از طریق مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اظهار داشت: هم‌زمان با شروع سال نو و نام‌گذاری آن به «مهار تورم و رشد تولید» و پس از اجرای الزام اینماد کسب‌وکارهای اینترنتی برای پرداختیارها توسط متولی شبکه پرداخت کشور در آذرماه سال ۱۴۰۰، اینماد بدون ستاره به عنوان راهکار پیشنهادی بخش خصوصی برای کسب‌وکارهای خرد مطرح و پس از برگزاری جلسات کارشناسی بین مرکز تتا، بانک مرکزی، شرکت شاپرک و بخش خصوصی با محوریت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، نهایی و به عنوان بخشی از تدابیر مشترک جهت اجرای بهینه الزام اینماد برای پرداختیارها از همان زمان اجرایی شد.

وی افزود: اینماد بدون ستاره در واقع فرایند ساده شده اعطای نماد تجارت الکترونیکی برای کسب‌وکارهای خرد است که به عنوان اولین تجربه مجوز ثبت‌محور در کشور صرفاً با احراز هویت و دامنه عملیاتی شده و ظرف چند دقیقه قابل دریافت است.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: البته به منظور مدیریت ریسک ناشی از عدم انجام احرازهای دیگر در فرایند اصلی اینماد و جلوگیری از بروز تخلفات و کلاهبرداری‌ های گسترده، کسب‌وکار خرد به گونه‌ای تعریف شده که تعداد و مجموع مبلغ تراکنش‌ های آن در ماه به ترتیب کمتر از ۱۰۰ عدد و ۱۰۰ میلیون تومان باشد و این موضوع به صورت سیستمی کنترل می‌شود. بدیهی است در صورت عبور کسب‌وکار خرد از از سطح تعیین‌شده، کسب‌وکار موظف است ظرف ۱۰ روز نسبت به طی مراحل کامل اعطای اینماد و دریافت اینماد ستاره‌دار اقدام کنند.

کلاهدوزان گفت: پیرو استقبال بسیار خوب کسب‌وکارهای خرد از اینماد بدون ستاره از سال ۱۴۰۰ و ارائه وب‌سرویس اینماد بدون ستاره به پرداختیارها از سال گذشته، تعداد اینمادهای بدون ستاره در فصل زمستان ۱۴۰۱ از مرز 15 هزار و 100 کسب‌وکار عبور کرده که اکثر این کسب‌وکارها تا قبل از آن از امکان ثبت و استفاده از مزایای داشتن مجوز قانونی محروم بودند؛ ولی با استفاده از قابلیت دریافت اینماد بدون ستاره توانسته‌اند از مزایای مجوز قانونی نزد یک مرجع حاکمیتی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: توزیع اینمادهای بدون ستاره در رشته فعالیت‌های مختلف تقریباً مشابه گذشته است که در اطلاعیه‌های قبلی منتشر شده و همچنین طی بررسی‌های انجام‌شده، کمتر از یک درصد کسب‌وکارها از سطح فعالیت مجاز عبور کرده‌اند که به خوبی نشان دهنده طراحی بسیار مناسب صورت‌گرفته است.

کلاهدوزان گفت: علاوه بر این پیرو جلسه هشتم آذرماه ۱۴۰۱ با شرکت‌های پرداختیار و موافقت با تمامی درخواست‌های تکمیلی مطرح شده در مورد وب‌سرویس اعطای خودکار اینماد بدون ستاره و اتصال به پنجره واحد تجارت الکترونیکی از جمله امکان دریافت اینماد برای کسب‌وکارهایی که به طور مستقیم در سامانه اینماد ثبت‌نام و قبلاً اینماد دریافت کرده‌اند، امکان دریافت اطلاعات تکمیلی کسب‌وکار از جمله کد رهگیری پس از دریافت اینماد و دیگر موارد، هم‌اکنون روزانه بیش از ۱۰۰ اینماد به طور خودکار از طریق وبسرویس پرداختیارها اعطا می‌شود.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.