لایحه جدید کاخ سفید برای ممنوعیت تیک تاک

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز به پیشنهاد دو سناتور آمریکایی قرار است به دولت بایدن اختیارات جدیدی برای تشدید ممنوعیت‌های استفاده از اپلیکیشن تیک تاک داده شود. به عقیده آنها این بهترین راه برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی در مورد طیف گسترده‌ای از برنامه‌های خارجی است.

مارک وارنر، سناتور دموکرات و جان تون، سناتور جمهوری‌خواه، ماه گذشته قانونی را پیشنهاد دادند که به وزارت بازرگانی اختیارات جدیدی برای بررسی، مسدودکردن و رسیدگی به طیف وسیعی از تراکنش‌های مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات خارجی که امنیت ملی را به خطر می‌اندازد، می‌دهد.

این دو سناتور در مقاله‌ای در وال‌استریت ژورنال گفتند: لایحه ما برای مدرن کردن مقامات اقتصادی بین‌المللی رئیس‌جمهور برای دوران دیجیتال، قرار دادن نرده‌های محافظ قابل توجه در اختیار ریاست‌جمهوری، دادن اختیار به کنگره برای لغو برخی تصمیم‌های اتخاذ شده توسط رئیس‌جمهور و ایجاد یک فرآیند مبتنی بر ریسک برای مقابله با دشمن خارجی طراحی شده است.

جالب است بدانید کاخ سفید و 26 سناتور از قانون محدودیت‌ها حمایت می‌کنند که شامل محدودسازی فناوری‌های کشورهای خارجی از جمله چین، روسیه، ایران، کره شمالی، ونزوئلا و کوبا می‌شود؛ این درحالی است که منتقدان می‌گویند این لایحه بیش از حد گسترده است و به آزادی‌های مدنی آمریکایی‌ها از جمله بیش از 150 میلیون کاربر تیک تاک آسیب می‌رساند.

کمیته خدمات مالی جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته در توییتی اعلام کرد که قانون محدودیت، وزارت بازرگانی را به دیکتاتوری تجارت، تحریم ها، سرمایه گذاری، ارزهای دیجیتال و موارد دیگر تبدیل می‌کند.

سناتورها هدف قرار دادن کاربران یا افرادی را که از یک شبکه خصوصی مجازی برای دسترسی به TikTok استفاده می‌کنند، رد کردند. آنها نوشتند: «یک کمپین لابی شدید که بودجه خوبی از سوی شرکت چینی دریافت می‌کند، لایحه ما را با سوء نیت ارائه کرده است. آنها همچنین افزودند: با اجازه دادن به تیک تاک برای ادامه فعالیت‌های فعلی خود در ایالات متحده، می‌توان پول زیادی به دست آورد و با محافظت از شهروندان آمریکایی در برابر تهدیدات امنیت ملی قاعدتا پول زیادی به دست نمی‌آید.

«Shou Zi Chew»، مدیرعامل تیک تاک، ماه گذشته در مقابل کنگره ظاهر و با سؤالات سختی در مورد نگرانی‌های امنیت ملی در مورد برنامه متعلق به ByteDance مواجه شد.

TikTok که در روز پنجشنبه درباره این ماجرا اظهار نظری نکرد، می‌گوید بیش از 1.5 میلیارد دلار برای تلاش‌های سختگیرانه امنیت داده‌ها هزینه کرده است و همواره اتهامات جاسوسی را رد می‌کند.

هفته گذشته، یک سناتور جمهوری‌خواه به نام رند پل، تلاش‌های زیادی برای پیگیری سریع لایحه جداگانه برای ممنوعیت TikTok را که توسط سناتور جاش هاولی ارائه شده بود، مسدود کرد، او ضمن ابراز مخالفت خود در این باره گفت: قانون محدودیت TikTok را نمی‌پذیرد. این قانون به رئیس‌جمهور اختیارات جدیدی می‌دهد.

دولت بایدن از مالکان چینی تیک تاک خواسته است که سهام خود را واگذار کنند. در غیر این صورت با تحریم ایالات متحده مواجه خواهند شد. سپس تلاش‌های رئیس جمهور دونالد ترامپ در سال 2020 برای ممنوعیت TikTok توسط دادگاه‌های ایالات متحده مسدود شد.

کوری بوش نماینده حزب دموکرات هفته گذشته گفت: کنگره باید قانون جامع حفظ حریم خصوصی داده‌ها را تصویب کند، نه اینکه یک شرکت را برای نگرانی‌های گسترده صنعت هدف قرار دهد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.