پشت پرده ارز دیجیتال سولانا / سول چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش اقتصاد جوان نیوز، به مرور با رشد چشمگیر تعداد رمزارزها و به‌روزرسانی آنها رقابت کریپتوها جدی‌تر از قبل شده است. به این ترتیب انتخاب بهترین رمزارز برای سرمایه‌گذاران نیز دشوارتر می‌شود. لذا سنجش تمامی نکات رمزارزها به همراه تحقیق درباره آنها به رکنی اساسی و مهم در انتخاب بهترین ارز دیجیتال جهت سرمایه‌گذاری بدل شده است.

رمزارز سولانا به عنوان دهمین رمزارز بازار از لحاظ ارزش بازاری، ممکن است انتخاب بسیاری از سرمایه‌گذاران باشد. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و معرفی این رمزارز محبوب پرداخته خواهد شد.

سولانا چیست؟

سولانا یک پلتفرم متن باز (Open Source) با قابلیت‌های بسیار کاربردی است. در حالی که شروع پروژه به سال 2017 میلادی برمی‌گردد، اما سرانجام سولانا به طور رسمی مارس 2020 توسط موسسه سولانا راه‌اندازی شد.

پروتکل سولانا جهت تسهیل ایجاد برنامه غیرمتمرکز (DApp) طراحی شد. هدف از این کار، بهبود مقیاس‌پذیری در بلاکچین است. همچنین معرفی فناوری اجماع اثبات تاریخچه (PoH) در هم آمیخته با اجماع اثبات سهام (PoS) یکی از دستاوردهای مهم سولانا محسوب می‌شود.

به لطف فناوری اجماع ترکیبی مبتکرانه، همواره سولانا مورد توجه و استقبال معامله‌گران قرار گرفته است؛ استقبال مذکور سبب می‌شود سولانا منابع مالی غیرمتمرکز را در اختیار کاربران بیشتری قرار دهد.

بنیان‌گذار سولانا

بنیان‌گذاران سولانا چه کسانی هستند؟

آناتولی یاکوونکو را می‌توان مهم‌ترین فرد پشت پروژه سولانا دانست. وی فعالیت حرفه‌ای خود را در شرکت کوالکام آغاز کرد. یاکوونکو در سال 2015 میلادی به عنوان مدیر ارشد مهندسی شرکت کوالکام ترفیع یافت. سپس مسیر حرفه‌ای وی دچار تغییر شد و به عنوان مهندس نرم‌افزار در شرکت دراپ باکس موفقیت‌های جدیدی را رقم زد.

در سال 2017، آقای یاکوونکو پروژه‌ای را آغاز کرد که در نهایت به سولانا ختم شد. توسعه این پروژه با کمک گرگ فیتزجرالد، همکار وی در شرکت کوالکام آغاز شد. پروژه مذکور که در آن زمان آزمایشگاه سولانا نام داشت، در نهایت با همکاری چند تن دیگر از کارکنان کوالکام سال 2020 به همراه توکن سول در دسترس عموم قرار گرفت.

تعداد ارز سولانا

چه تعداد توکن سولانای در گردش وجود دارد؟

طبق اظهارات موسسه سولانا در مجموع 489 میلیون واحد توکن سولانا راهی بازار خواهد شد. در حال حاضر حدود 260 میلیون واحد توکن موسوم به سول عرضه شده است. قیمت هر واحد سول طی فروش اولیه در تاریخ 5 آوریل 2018، 0.04 دلار بود. ارزش این ارز در زمان نگارش این مقاله 22.78 دلار است. این رقم در مقایسه با سقف تاریخی حدود 250 دلاری مقداری ناچیز به نظر می‌رسد اما در بلندمدت رشد خوبی را نسبت به قیمت اولیه خود تجربه کرده است.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.