پیش‌بینی بورس امروز / ۴ سیگنال جدید برای بازار سرمایه

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، بورس دیروز افت ۰٫۳ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی شود.

نرخ ریپو (توافق بازخرید) در عملیات بازار باز امروز به ۲۰ درصد کاهش یافت.(بانک‌مرکزی)

کارشناسان و تحلیلگران عقیده دارند که این کاهش نرخ ریپو به نفع بازار سرمایه است و می‌توان انتظار رشد بورس را در بلند مدت داشت.

روند سقوط قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد در هفته گذشته نیز ادامه داشته است. قیمت شمش و اسلب صادراتی ایران هم‌اکنون به پایین‌ترین میزان در یک سال و هشت ماه گذشته رسیده است.(عصرفولاد)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که کاهش قیمت شمش و اسلب می‌تواند در میان‌مدت تاثیر منفی روی بازار سرمایه داشته باشد.

افزایش گردش نقدینگی در بورس

بورس کالا در نامه‌ای به شرکت‌های کارگزاری، شرایط خرید شمش فولادی شامل بلوم و بیلت و همینطور گندله سنگ آهن و آهن اسفنجی را ابلاغ کرد.(کالاخبر)

این تغییر شرایط خرید شمش فولادی، می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند.

براساس اطلاعیه عرضه‌های منتشر شده در سایت بورس انرژی ایران، در دو هفته پیش رو شاهد عرضه‌های جدید با حجم‌های بالا از سوی شرکت ملی نفت ایران هستیم. به طوری‌که در روز دهم مردادماه، ۲۴۰ هزار بشکه «نفت سفید» و ۳۰ هزار تن «نفتای سبک»، در روز دوازدهم مردادماه ۷۰ هزار تن «نفت کوره» و در روز ۱۹ مردادماه ۲۶۲ هزار و ۵۰۰ بشکه «گازوئیل» در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران از سوی شرکت ملی نفت ایران به صورت دریایی(فوب خلیج فارس) عرضه می‌شود.(بورس انرژی)

کارشناسان عقیده دارند که افزایش حجم عرضه‌ها، تاثیر مثبتی در گردش نقدینگی بازار سرمایه و اقتصاد کشور خواهد داشت.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.