پیش بینی قیمت بیت کوین پس از ورشکستگی جنسیس

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز داده‌های منتشر شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Santiment نشان می‌دهند که احساسات معامله‌گران به بالاترین سطح خود در شش ماه گذشته و دومین سطح احساسات صعودی در ۱۴ ماه گذشته رسیده است.

مطالعه بیشتر:

شرکت وام‌دهی جنسیس اعلام ورشکستگی کرد

بیت کوین
نمودار روند قیمت بیت کوین در تایم روزانه– منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

در حال حاضر قیمت بیت کوین پس از افت 0.69 درصدی در 24 ساعت گذشته، با حجم معاملات 21 میلیارد دلار، به سطح 20947 دلار رسیده است. سطح حمایت فوری قیمت نزدیک به 20630 دلار و 23.6 درصد فیبوناچی اصلاحی است.

در صورتی که شکست نزولی 20630 دلار رخ دهد، قیمت بیت کوین می‌تواند در سطح حمایت 19985 دلار قرار گیرد که سطح 38.2 درصد فیبوناچی را نشان می‌دهد.

با این حال، بیت کوین مجموعه‌ای از الگوهای کندل دوجی و اسپینینگ را تشکیل داده است که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین سرمایه‌گذاران است. بیت کوین ممکن است تا سطح 21200 دلار افزایش یابد. شکست صعودی قیمت در این سطح این پتانسیل را دارد که منجر به شکست فراتر از سطح 21600 دلار شود و بیت کوین را به مرز 22000 دلار برساند.

ورشکستگی صرافی جنسیس

یکی از کارگزاری‌های مطرح ارزهای دیجیتال، جنسیس گلوبال کپیتال، در حال آماده شدن برای اعلام ورشکستگی است. این موضوع به عنوان یک عنصر مهم در حفظ روند رشد بیشتر در ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود.

ذکر این نکته ضروری است که جنسیس اکنون مشغول انجام مکالمات محرمانه‌ای با تعدادی از طلبکاران خود است. در این زمان، این شرکت هشدار داده است که به طور بالقوه می‌تواند اعلام ورشکستگی کند. Bitzlato Ltd، یک آژانس بازاریابی دیجیتال مستقر در میامی نیز توسط وزارت دادگستری و خزانه داری ایالات متحده متهم به پولشویی شده است.

علاوه بر این، بنیانگذار Bitzlato در میامی دستگیر شده است. گفتنی است، این موضوع به عنوان یکی دیگر از عناصر نامطلوب در بازار تلقی می‌شود که باعث محدود شدن رشد ارزش ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین شده است.

افزایش موارد کووید-19 در چین

یکی دیگر از عواملی که به بازار ارزهای دیجیتال صدمه زد، اظهارات تندروانه تعدادی از مقامات فدرال رزرو و همچنین افزایش نگرانی‌ها در مورد رکود احتمالی در سال جاری بود.

لازم به ذکر است که تعداد موارد ابتلا به کووید-19 در چین نیز افزایش یافته است و نگرانی‌ها را در مورد چشم‌انداز اقتصادی کوتاه‌مدت این کشور افزایش داده است. این موضوع، همراه با احتمال رکود جهانی در سال جاری، توسط بازارها قیمت گذاری شده است، به ویژه اگر فدرال رزرو همچنان به افزایش نرخ بهره‌ها ادامه دهد.

همچنین داده‌های ضعیف ایالات متحده که قبلا منتشر شده بود نشان می‌دهند که اقتصاد ایالات متحده در حال آغاز یک روند رکودی است. داده‌های خرده فروشی ایالات متحده در دسامبر بیشترین کاهش را در یک سال گذشته داشته است، در حالی که نرخ تولید محصولات تولیدی نیز بیشترین کاهش را در بیش از دو سال گذشته داشتند.

حال و هوای بازار ارزهای دیجیتال

بازار جهانی ارزهای دیجیتال به رشد خود ادامه داد و به سطح 976 میلیارد دلار رسید که نتیجه صبر سرمایه‌گذاران نهادی است، زیرا آن‌ها دارندگان طولانی مدت بزرگترین دارایی دیجیتال بازار بوده‌اند.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد خبر اخیر Bitzlato تأثیر کمی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته است. بسیار مهم است که به یاد داشته باشیم، هر تحول دیگری در این وضعیت بازار باید به دقت تحت نظر باشد زیرا ممکن است اثرات قابل توجهی بر کلیت مارکت کریپتو و بیت کوین بگذارد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.