پیش بینی قیمت طلا و سکه 20 فروردین 1402 / زور معامله‌گران بیشتر است یا دلار؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان قیمت طلا و سکه دیروز با روند کاهشی باز شد. با توجه به افزایش محدود قیمت دلار در کف کانال پنجم، قیمت در بازار طلا و سکه نیز روند نامتوازنی داشت.  اما در میانه روز روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه یکدست و افزایشی شد.

دیروز سکه امامی تنها قطعه‌ای از خانواده سکه بود که کاهش قیمت داشت. سایر قطعات سکه و همچنین طلا گران شدند و سکه بهار در صدر بیشترین افزایش قیمت قرار گرفت. اما افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در کف کانال پنجم باعث شد قیمت سکه امامی نیز میان افزایش و کاهش قیمت نوسان داشته باشد.

انس جهانی طلا فعلا همانند هفته گذشته محدوده دو هزار دلاری را برای خود حفظ کرده است از همین رو برخی از معامله‌گران معتقدند حفظ این محدوده برای طلای جهانی باعث شده که قیمت سکه در بازارهای داخلی کاهش محسوسی نداشته باشد.

در لحظه نگارش این گزارش بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته قرار دارند و قیمت انس فعلا ۲.۰۰۸.۰۱ دلار است.

کاهش دلار ترمز قیمت در بازار فلز زرد را کشید

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی با اشاره به قیمت دلار به عنوان عامل اصلی اثرگذار بر قیمت طلا به تجارت‌نیوز گفت:«در هفته‌های گذشته شکستن محدوده دو هزار دلاری انس جهانی طلا حرکت مهمی در بازار فلز زرد بود. این اتفاق می‌توانست قیمت در بازار فلز زرد را تحت تاثیر قرار دهد اما در ادامه با کاهش قیمت دلار طی هفته گذشته، قیمت طلا و سکه در بازار داخل تحت تاثیر قرار گرفت.»

وی با اشاره به اینکه منطقه ۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی برای سکه بسیار مهم است افزود:«اگر این محدوده بشکند قیمت سکه در روند صعودی قرار خواهد گرفت. از لحاظ رفتار بازار، این منطقه را بازار فعلا گران تشخیص داده است.»

این کارشناس اقتصادی گفت:«امکان رسیدن قیمت سکه به محدوده ۲۹ میلیون تومان، زمانی فراهم می‌شود که قیمت دلار ۴۶ هزار تومان شود. اگر محدوده مذکور برای دلار رخ دهد امکان دارد قیمت ۲۴ میلیون تومانی  را نیز برای سکه ببینیم.»

دیبا با تاکید بر تاثیر اخبار سیاسی بر روند بازارهای مالی افزود:« اگر تنش و اخبار نامساعد سیاسی روانه بازار شود قیمت سکه به کانال‌های بالاتر نیز ورود می‌کند.»

وی در پاسخ به اینکه الان وقت سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه است؟ گفت:«اگر بازار به ثبات برسد شاید بتوان خرید‌های شیرینی‌تری هم کرد. این در حالی است که سرمایه‌گذاری روی طلا به شکل خریدن نقطه‌ای نیست.»

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد:«افراد در بازار طلا بدون توجه به بالا و پایین بودن قیمت سرمایه‌گذاری کنند و بخشی از میانگین درآمدشان را به این بازار اختصاص دهند و در نهایت در بازده بلندمدتِ یک ساله، قطعا از میانگین رشد حرکتی بالاتر خواهند بود.»

وی در ادامه گفت:«خرید و فروش نقطه‌ای برای کسانی است که ترید می‌کنند و کارشان تحلیل است. اما برای افراد غیرمتخصص حفظ سرمایه در بازه طولانی مدت باید مد نظر باشد. این روش شاید بهترین مدل خرید در بازار طلا و سکه باشد.»

مقاومت معامله‌گران سکه برای کاهش قیمت

برخی از معامله‌گران معتقدند حباب سکه با کاهش قیمت دلار روند صعودی به خود گرفته است که نشان‌دهنده مقاومت معامله‌گران سکه در برابر اصلاح قیمت است.

امروز شنبه 19 فروردین ۱۴۰۲،  قیمت سکه امامی میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بود. در لحظه نگارش این گزارش بازار کاهش هزار تومانی قیمت را نشان می‌داد. اما تجربه نشان داده تا پایان معاملات امروز این قیمت تغییر می‌کند. این قطعه از سکه در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۳۱ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله ‌شد.

امروز سکه بهار آزادی با رشد ۷۰۰ هزار تومانی  بیشترین افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت و با قیمت ۲۸میلیون و ۶۹۰ هزار تومان معامله شد.

نیم و ربع سکه هر کدام ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۹ میلیون و ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند.

روز پنجشنبه ۱۷ فروردین و امروز ۱۹ فروردین سکه گرمی بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا نیز روند افزایشی داشت. هر مثقال طلا ۵۰  هزار تومان گرانتر از هفته گذشته معامله شد. هم‌ اکنون هر مثقال طلا در کانال ۱۱ میلیون تومانی و با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۳ هزار تومان مبادله می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومانی به قیمت دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلای دست دوم هم دو میلیون و ۵۲۶ هزار تومان شد که نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته حدود ۱۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

جدول قیمت و حباب سکه 19 فروردین 1402

روند نامتوان قیمت حباب سکه‌ها

دیروز قیمت حباب سکه روند نامتوازنی داشت. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی و سکه گرمی کاهش حباب و سایر قطعات سکه افزایش حباب داشتند. حباب سکه بهار بیش از ۵۰۰ هزار تومان گران شد و حباب نیم سکه نیز میان افزایش و کاهش نوسان داشت.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.