چشم‌انداز یورو دیجیتال از نگاه فدراسیون بانکداری اروپا

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، فدراسیون بانکداری اروپا (EBF) به عنوان نماینده بخش بانکی در اتحادیه اروپا، سند چشم‌انداز خود درباره آینده یورو دیجیتال را در تاریخ 28 مارچ سال جاری میلادی منتشر کرده و پیشنهادات خود در این‌باره را مطرح کرده است.

فدراسیون بانکداری اروپا در حال حاضر نماینده 3500 بانک و 33 بانک مرکزی در حوزه اروپا است.

سند چشم‌انداز یورو دیجیتال

سند چشم‌انداز یورو دیجیتال که توسط فدراسیون بانکداری اروپا منتشر شده است، شامل دیدگاه این نهاد درباره آینده این رمزارز ملی در اکوسیستم پول دیجیتال به خصوص در سطح خرده‎‌فروشی است. همچنین فواید، ارزش‌ها و نگرانی‌های موجود درباره این رمزارز ملی از دید بانک‌های تجاری نیز با دقت در این سند ذکر شده است.

این سند با تاکید بر ارزش‌های بانکی مانند ثبات و امنیت به اهمیت همکاری بخش دولتی و خصوصی در عرضه یورو دیجیتال اشاره کرده است. این نهاد با اشاره به اینکه تصمیمی برای تغییرات اساسی و متحمل شدن ریسک سیستم مالی و پولی گرفته نشده است، اعلام کرد آینده این رمزارز ملی نیازمند چارپوبی با همکاری قوی نهاد‌های مختلف است.

مطالعه بیشتر:

بررسی روند قیمت بیت کوین همزمان با بازگشت قیمت به 27 هزار دلار

تاکید بر همکاری بخش خصوصی

سند چشم‌انداز یورو دیجیتال به اهمیت نقش بخش خصوصی در این پروژه تاکید فراوانی می‌کند. از دیدگاه این نهاد پولی، اتحادیه اروپا نیاز دارد تا وابستگی خود به بازیگران خارجی را در وهله اول کاهش دهد. اکوسیستم مورد نیاز برای این رمزارز ملی شامل یورو دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی سطح عمده‌فروشی (Wholesale CBDC) و توکن‌هایی که بانک آنها را منتشر می‌کند، خواهد بود.

سطوح یورو دیجیتال

یورو دیجیتال در سه سطح اصلی فعال خواهد بود، که شامل سطح بانک مرکزی اروپا و دو سطح صنعتی است. سطح اول برای ایجاد ارتباط با حوزه یکپارچه پرداخت حوزه یورو (SEPA) خواهد بود و سطوح صنعتی توسط بخش خصوصی و بر اساس قوانینی که در آینده تدوین می‌شوند، توسعه خواهند یافت و فعالیت خواهند ک

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.